مهندس سابق موشکی هند به حبس ابد محکوم شد

تهران- ایرنا- دادگاه هند برای مهندس سابق موشک های براهموس، به دلیل جاسوسی برای آژانس اطلاعات پاکستان، حکم حبس ابد صادر کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری هندوستان تایمز، دادگاه ناگپور روز دوشنبه نیشانت آگاروال مهندس هوافضا و همکار سابق پروژه موشک‌های براهموس را به جرم جاسوسی برای آژانس اطلاعات پاکستان، به حبس ابد محکوم کرد.

نیشانت آگاروال در سال ۲۰۱۸ به اتهام افشای اطلاعات موشک براهموس به آژانس اطلاعات پاکستان دستگیر شد. آگراوال یکی از مهندسان ارشد سیستم هوافضای موشک براهموس (Brahmos Aerospace)، بود. این پروژه یک سرمایه گذاری مشترک بین شرکت تامین تسلیحات هند و کنسرسیوم صنعتی نظامی روسیه (NPO Mashinostroyenia) بود که روی این موشک کروز مافوق صوت هند کار می کرد.

براهموس می تواند از زمین، هوا، دریا و زیر آب پرتاب شود.

آگاروال همچنین باید به مدت ۱۴ سال از مدت محکومیت خود را در انفرادی (RI) بگذراند.

این پرونده در سال ۲۰۱۸ باعث ایجاد موجی در هند شد زیرا این اولین رسوایی جاسوسی بود که پروژه براهموس را تحت تأثیر قرار داد. آگاروال از طریق 2 حساب فیسبوک به نام نها شارما و پوجا رنجان با ماموران اطلاعاتی پاکستانی در تماس بود.

گمان می‌رود این حساب‌ها که در خارج از اسلام‌آباد ردگیری شده اند، توسط عوامل اطلاعاتی پاکستان اداره می‌شوند.

نیشانت آگاروال برنده جایزه دانشمندان جوان توسط سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند بود و از این رو مشارکت او در چنین فعالیتی همکارانش را شوکه کرد. او به عنوان یک مهندس باهوش شناخته می شد و در موسسه ملی فناوری کوروکشترا تحصیل کرد.

پلیسی که این پرونده را بررسی کرد، گفت: نیشانت با انتشار وقایع روزمره خود در اینترنت، خود را به یک هدف آسان تبدیل کرد، اگرچه او در کارهای بسیار حساس مشغول بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha