۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۳۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85498419
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۶ هزار بانوی ورزشکار سازمان‌یافته در کردستان فعالیت دارند

سنندج- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: براساس آخرین آمار، ۲۶ هزار و ۵۸۱ بانوی ورزشکار سازمان‌یافته و بیمه‌شده، در رشته های مختلف ورزشی در استان فعالیت دارند.

آمنه غلام‌ویسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر ۵۸۵ باشگاه بانوان و ۵۰ هیات ورزشی فعال در این حوزه در استان وجود دارد.

وی تعداد اماکن ورزشی دولتی مورد استفاده بانوان را ۴۶۱ مورد اعلام کرد و افزود: پارسال ۲۷ بانو عضو تیم ملی و ۶۰ بانو نیز به تیم های ملی دعوت شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان به اعزام ۴۳ بانوی ورزشکار به مسابقات کشوری در سال گذشته اشاره و اضافه کرد: بانوان ورزشکار استان، پارسال ۱۱۵ مدال کشوری را کسب کردند.

غلام ویسی، تعداد مدال‌های کسب شده مسابقات آسیایی و جهانی را ۱۷ مورد توسط ۱۲ ورزشکار اعلام کرد و گفت: سال قبل ۱۱۳ میزبانی مسابقه استانی، جشنواره دختران آفتاب، طرح تکریم والگوهای برتر عفاف و حجاب، طرح پایش و ارتقا تندرستی زنان و دختران از منظر آمادگی جسمانی و طرح بانو توانا برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته یک مورد میزبانی مسابقات بین‌المللی برگزار شد، ادامه داد: سال گذشته اعزام به مسابقات برون مرزی ۳۲ مورد بود و ۱۶ تیم در ۱۰ رشته در لیگ های کشوری حضور داشتند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان یادآور شد: ۵۵ میزبانی مسابقات کشوری، برگزاری ۱۰ جشنواره روستایی عشایری در ۱۰ شهرستان و حضور مربیان تیم ملی از پنج هیات، از دیگر رویدادهای ورزشی در سال گذشته بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha