امام خمینی‌ (ره) با رویکرد مردمی، دین اسلام را  احیا کرد

گنبدکاووس - ایرنا - امامان جمعه شیعه و اهل سنت شهرستان گنبدکاووس با گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدای قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، بیان کردند که امام خمینی (ره) با رویکرد و پشتوانه مردمی انقلاب را پیروز و دین اسلام ناب محمدی (ص) را احیا و سربلند کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امامان جمعه شیعه و اهل سنت گنبدکاووس دوشنبه شب در آیین متمرکز بزرگداشت رحلت امام، شهدای ۱۵ خرداد و شهدای خدمت در مسجد قائمیه این شهر افزودند: راه و مکتب امام خمینی (ره) توسط رهبر معظم انقلاب و مردم همچنان ادامه دارد.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با تسلیت رحلت جانسوز امام خمینی (ره) در ۳۵ سال پیش، گفت: راه و مکتب امام راحل، راه و سنت ائمه اطهار(ع) بود که برگرفته از موازین اسلام و سنت نبی مکرم اسلام (ص) است.

آخوند عبدالباسط نوریزاد هدف اصلی نهضت امام خمینی (ره) را احیای دوباره اسلام ناب محمدی (ص) دانست و افزود: دین اسلام در رژیم طاغوت دچار افول و فراموشی شد و حضرت امام با نهضت خویش و با شعار اسلام و قرآن، آن را احیا و به مسلمانان ایران و جهان هدیه کرد.

امام خمینی‌ (ره) با رویکرد مردمی، دین اسلام را  احیا کرد

آخوند نوریزاد اضافه کرد: حضرت امام برای احیای اسلام با تفکرات ضد دینی مبارزه کرد و با شعار «هیهات من الذله» امام حسین (ع) هرگز با رژیم طاغوت و حامیان مستکبر آن مماشات نکرد و در این راه سختی‌های زیادی از جمله ۱۵ سال تبعید تحمل کرد.

وی با تاکید بر ضرورت ادامه راه و مکتب امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در شرایط امروز جامعه، تصریح کرد: عزت و سربلندی و تنها راه نجات ملت ایران حرکت در مسیر امام و رهبری که نشات گرفته از اسلام و قرآن و راه امام حسین(ع) می‌باشد، است.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس ادامه داد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی می‌خواهند بین مردم بویژه جوانان ما با انقلاب و رهبری، خون شهیدان و ارزش‌های اسلامی فاصله ایجاد کنند و برای تحقق این خواسته شوم، سیاست ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب و آسیب زدن به وحدت امت اسلامی را در پیش گرفتند.

آخوند نوریزاد گفت: مسوولان و مردم ما بایستی رهبر معظم انقلاب را الگوی خویش قرار دهند و از منویات معظم له تبعیت کنند چراکه دشمن چشم دیدن وحدت مردم و موفقیت‌های انقلاب ما را ندارد.

امام جمعه گنبدکاووس نیز در این آیین با بیان اینکه امام خمینی (ره) پرچمدار نهضت انبیا است، گفت: عزت، سربلندی، اقتدار و امنیت امروز جمهوری اسلامی مرهون امام خمینی (ره) و جانشین خلف ایشان، شهیدان و حضور مردم در صحنه است.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: امام خمینی (ره) با نهضت خویش پرچم زمینه سازی برای ظهور امام عصر (عج) را برافراشت و به صراحت اعلام فرمود که انقلاب اسلامی به انقلاب حضرت مهدی متصل خواهد شد.

وی اضافه کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی در همان شروع نهضت خویش مواضع خود را بر چهار اصل «سرنگونی شاه، نابودی رژیم صهیونیستی، مبارزه با آمریکا به عنوان شیطان اکبر و نجات و احیای اسلام» با شجاعت و شفاف اعلام کر د و برای تحقق آن ثابت قدم بود.

امام جمعه گنبد کاووس همچنین بابیان اینکه امام خمینی (ره) نهضت خود را با رویکرد مردم و بیداری فطرت امت آغاز کرد، اظهارکرد: امروز دینداری واقعی حرکت در مسیر انقلاب و راه روشن آن است.

امام خمینی‌ (ره) با رویکرد مردمی، دین اسلام را  احیا کرد

حجت الاسلام ترابی همچنین با تسلیت شهادت آیت الله رییسی و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد گفت: دولت سیزدهم به معنای واقعی دولت خدمت بود و مدبرانه و حساب شده برای رضای خدا، گره گشایی از مشکلات مردم و دفاع از منافع ملی در مقابل استکبار جهانی گام بر می‌داشت.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و ضرورت حضور حداکثری مردم در این عرصه مهم و سرنوشت ساز، افزود: مردم باید رییس جمهوری انتخاب کنند که در مسیر ریل‌گذاری شده دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید آن حرکت کند.

امام جمعه گنبد کاووس اظهارکرد: شهادت آیت الله رییسی و هیات همراه، خون تازه‌ای به رگ‌های جامعه و مردم تزریق کرد و مردم با حضور حماسی خود در آیین‌های تشییع و بزرگداشت این شهیدان والامقام، یکبار دیگر مردمی بودن نظام اسلامی را به رخ جهانیان کشیدند.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha