۱۵ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۱۵
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85498496
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۶۳ عملیات مهار آتش طی ۷۲ ساعت در شوش انجام شد

۱۵ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۱۵
کد خبر: 85498496
۶۳ عملیات مهار آتش طی ۷۲ ساعت در شوش انجام شد

دزفول – ایرنا – رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شوش با بیان اینکه هر ۷۰ دقیقه یک آتش سوزی در شوش مهار شد، گفت: ۶۳ عملیات مهار آتش طی ۷۲ ساعت اخیر توسط آتش نشانان این شهرستان انجام شد.

سیدمحمد موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آتش نشانی شوش طی سه روز گذشته با حجم بسیار زیادی از آتش سوزی در نقاط مختلف این شهرستان مواجه بود، بیان کرد: مرکز ستاد فرماندهی و کنترل ۱۲۵ آتش نشانی در ۷۲ ساعت گذشته پاسخگوی حدود ۴۵٠ مورد تماس شهروندان بود که این تعداد تماس، منجر به انجام ۶۸ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق شد.

وی ادامه داد: تیم‌های امداد رسانی آتش نشانی شوش طی سه روز ۶۸ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را در این شهرستان انجام دادند که ۶۳ عملیات مرتبط با آتش سوزی در مناطق مختلف شوش بود.

رییس سازمان آتش نشانی شوش گفت: آتش سوزی درختان حاشیه جاده، زمین‌های کشاورزی، حریق ضایعات و علفزارها وآتش سوزی در انبار باگاس شرکت کاغذ پارس بخشی از حجم زیاد آتش سوزی‌ها طی چند روز اخیر است.

وی علت اصلی این آتش سوزی‌ها را وزش شدید باد گرم وعوامل انسانی اعلام کرد و افزود: متاسفانه در این حوادث یک آتش نشان مصدوم وچندین هکتار از درختان حاشیه جاده وزمین کشاورزی درآتش سوخت.

موسوی با اشاره به وزش شدید باد و دمای بالای هوا طی روزهای اخیر رعایت نکات ایمنی در این شرایط را ضروری دانست و گفت: اجتناب از روشن کردن آتش در مجاورت اجسام قابل اشتعال به ویژه در مراتع و علف زارها و خودداری از سوزاندن ضایعات در مجاورت ساختمان‌ها از جمله توصیه‌ها برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی است.

وی افزود: خودداری از انداختن کبریت نیم سوخته و ته سیگار روشن در سطح جنگل‌ها، مراتع و حاشیه جاده‌ها به طور جدی به همه شهروندان، گردشگران طبیعت گردان توصیه می‌شود.

رییس سازمان آتش نشانی شوش از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده کمترین دود یا آتش در سطح جنگل‌ها و مراتع آن را به نزدیک‌ ترین سرجنگل بانی، پاسگاه نیروی انتظامی محل و سامانه تلفنی ۱۲۵ آتش نشانی اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، آتش سوزی هشت کیلومتر از درختان جاده شوش به اهواز و همچنین آتش سوزی پنج کیلومتر از درختان حاشیه اندیمشک به اهواز و اهواز به اندیمشک از جمله ماموریت‌های آتش نشانی شوش طی چند روز اخیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha