دستگیری کلاهبرداران با ترفند کمک مالی و دریافت وام در یاسوج

یاسوج- ایرنا- رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: افرادی که در شبکه‌های اجتماعی با ترفند کمک مالی و دریافت وام به کلاهبرداری از شهروندان اقدام می کردند، در یاسوج شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ سید مهدی عمران فر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: افرادی با ایجاد پبج اینستاگرام تحت عناوین مختلف از جمله کمک مالی به هموطنان، پرداخت وام در فضای مجازی و نمایش رسیدهای جعلی و کلیپ‌های صوری از پیش تهیه شده سعی بر جلب اعتماد هموطنان کردند که پس از ان مبالغی مختلفی از سه میلیون ریال تا ۱۰۰ میلیون ریال دریافت می‌کردند و به آنان وعده واریز کمک مالی و وام با بهره کم را ارائه می‌دادند که پس از دریافت مبالغ جوابگوی متقاضیان نبودند.

وی افزود: با بررسی‌ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهمین ساکن استان هستند و طی اقدام به موقع و با توجه به حساسیت موضوع با اعزام تیم ویژه متهمین دستگیر و پس از مواجهه با قرائن و شواهد به بزه انتسابی خود اعتراف کردند.

سرهنگ عمران فر از کاربران فضای مجازی خواست: از عضویت در گروه‌های ناشناس و مراجعه به شبکه‌های اجتماعی به جهت گرفتن وام و دریافت کمک مالی خودداری کنند چرا که یکی از شگردهای کلاهبرداران سایبری، راه‌اندازی گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و دعوت از کاربران برای هدف کلاهبرداری هستند.

رئیس پلیس فتا استان از شهروندان خواست که هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی و یا از طریق شماره تلفن فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ موضوع را با کارشناسان ما در میان بگذارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha