راهبرد امام راحل بر اساس اندیشه اسلامی است

بیرجند - ایرنا - قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: راهبرد بلند امام راحل تشکیل حکومت بر اساس اندیشه اسلامی است تا زمینه ظهور فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی روز سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، قیام ۱۵ خرداد، رئیس جمهور شهید و یاران شهیدش که در مسجدالرسول بازار بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: نهضت انقلاب اسلامی ریشه در تاریخ اسلام و منابع اسلامی از آیات قرآن و روایات دارد.

وی افزود: بر اساس آیه ۵۵ سوره نور، هرگاه جمعی اهل ایمان شوند و در صحنه‌های عملی به میدان بیایند، لیاقت دارند که زمینه ساز حکومت امام عصر باشند چه اینکه قبل از حکومت امام زمان، هرگاه مردم این دو ویژگی را پیدا کردند شایسته زندگی در حکومت الهی خواهند بود.

امام جمعه موقت بیرجند با تبیین وقایع عصر پیامبر اکرم (ص) در مدینه و مکه گفت: وقتی جمع قابل توجهی به دین اسلام پناه می‌آورند، به رهبرشان اطمینان پیدا و از او اطاعت کنند، لیاقت پیدا می‌کنند که حکومت الهی و حکومت پیامبر اسلام در مدینه شکل بگیرد.

وی افزود: اما بعد از رحلت پیامبر (ص) مردم از ایمان فاصله گرفتند و در صحنه‌های عملی همراه نشدند البته ائمه تلاش‌ کردند و امیرالمومنین (ع) برای کوتاه مدت تلاش کرد زمینه‌ها را فراهم کند و بعد از ۲۵ سال مردم گرد امام جمع شدند و حکومت علوی شکل گرفت.

حجت الاسلام نوفرستی بیان کرد: بعد از امیرالمومنین این فرصت در دوران ائمه اطهار فراهم نشد و جریان کربلا نقطه عطفی بود اما شرایط امام سجاد (ع) و تلاش‌های او نتیجه داد و بساط بنی امیه بر هم زده شد.

وی گفت: بعد از حدود ۱۰۰ سال جریان بنی امیه پایان یافت و بنی عباس به میدان آمد لذا امام سجاد و امام باقر (ع) از این فرصت خاص استفاده و مردم را آگاه کردند و یک جریان فرهنگی و شناخت حقایق دین بخصوص مسئله امامت و ولایت در این دوره رقم خورد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اواخر دوره امام صادق و بعد از آن دشمن به این نتیجه می‌رسد تا زمانی که بین امام و مردم پیوند باشد، نمی‌توانند در حکومت توفیق داشته باشند لذا در اواخر عمر امام صادق (ع) کرسی درس تعطیل حتی ارتباط مردم با امام خود به صورت طبیعی منع می‌شود.

وی با بیان اینکه شیعیان، ائمه را جانشین خدا روی زمین می‌دانند گفت: مامون از دعوت امام رضا (ع) دو هدف ضربه به قداست جایگاه امامت و مظلومیت امام را مدنظر داشت و آن روز مردم این فرصت را پیدا نکردند که امام را یاری کنند اما مدیون امام رضا و حضرت معصومه (س) و فرزندان موسی بن جعفر هستیم و مردم ایران زمین این لیاقت را در بستر تاریخ پیدا کردند.

حجت الاسلام نوفرستی با استناد به آیه ۵۴ سوره مائده ادامه داد: وقتی این آیه نازل شد، پیامبر به سلمان فارسی گفتند اینها قوم تو هستند و در روایات نیز آمده انسانی از قم قیام می‌کند و دعوت او به حق است.

وی گفت: در هر نهضتی اولین مساله رهبری و دومین آن مکتب است که در این روایت صراحت دارد دعوت کننده به حق است لذا پیام، رسالت، اندیشه و مدیریت امام راحل همه اسلام است، عنصر سوم نیز مردم هستند و امام در وصیت نامه خود می‌گویند مردم ما از مردم حجاز در عصر پیغمبر و از مردم کوفه در عصر امیرالمومنین بهتر هستند.

راهبرد امام راحل بر اساس اندیشه اسلامی است

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: امام سال ۱۳۶۷ به صراحت فرمود بسیج این نیروی مردمی اختصاص به ایران اسلامی ندارد و باید هسته‌های مقاومت در اقصی نقاط دنیا شکل بگیرد و شدنی نیست تا زمینه ظهور حضرت حجت (عج) فراهم شود.

وی افزود: این راهبرد بلند امام راحل بر اساس اندیشه اسلامی است و ایشان درباره شهدای خرداد هم می‌گویند این روز را برای همیشه روز مصیبت اعلام می‌کنم؛ امام خمینی (ره) نظام و حکومت را مقدمه ای برای حکومت امام زمان می‌داند و بعد از رحلت ایشان همین راهبرد توسط مقام معظم رهبری دنبال می‌شود.

حجت الاسلام نوفرستی بیان کرد: تشکیل نیروی مردمی بسیج بر اساس همین راهبرد بود تا نگهداری نظام اسلامی و الهی توسط مردم انجام شود که زمینه ساز آن بوده اند.

وی با اشاره به اینکه تشکیل نیروی قدس سپاه با همان راهبرد است گفت: امروز افتخار داریم که جبهه بزرگ مقاومت در سرزمین‌های فلسطین، لبنان، یمن، نیجریه، سوریه و عراق ایجاد شود و فریاد مظلومیت غزه و فلسطین توسط دانشجویان آمریکا سر داده شده است که مقام معظم رهبری آنها را جزو جبهه مقاومت می‌نامند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: رژیم صهیونیستی رو به اضمحال است و فرصتی برای مسلمین و بشریت به برکت اندیشه امام راحل همچنین ۳۵ سال زعامت پیامبرگونه مقام معظم رهبری فراهم شده است.

وی همچنین گفت: این روزها غم فقدان رئیس جمهور محترم و مغتنم مصیبت سنگینی است بخصوص برای مردم خراسان جنوبی که هم رئیس جمهور و هم نماینده خود در مجلس خبرگان رهبری را از دست دادند؛ این عالم مجاهد، فقیه و دین شناس که مقام معظم رهبری فرمودند دلم سوخت بعد از شهادت رئیسی همه به شایستگی از خدمات او یاد کردند.

حجت الاسلام نوفرستی عنوان کرد: این شخصیت‌ها اهل جهاد و ولایتمدار هستند، علیرغم جایگاه اجتهاد، فقاهت و علمی تابع محض ولایت بوده و آنچه خواسته نظام و ولایت باشد را دنبال کرده که از افتخارات این شخصیت بزرگوار است.

وی افزود: مقام معظم رهبری پنج مرحله را برای نظام اسلامی متذکر شدند که اولین قدم پیروزی انقلاب و پایان دادن به رژیم ۲۵۰۰ ساله طاغوت بود، دوم تشکیل نظام اسلامی است که علیرغم توطئه‌های اول انقلاب با خون شهیدان تثبیت شد و مرحله سوم تشکیل دولت اسلامی است که امروز این شهدای عزیز الگو هستند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: امروز در یک امتحان بزرگ و مرحله سوم انقلاب این افراد در راه خدمت به شهادت رسیدند و نشان دادند وقتی انسان خدایی فکر و عمل کند هم نزد خدا و هم خلق خدا جایگاه و عظمت دارد.

وی با اشاره به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری افزود: امیدواریم هم حضور حداکثری هم انتخاب شخصیتی که الگو باشد مانند سیدالشهدای خدمت و خالصانه به میدان بیایند و برای اسلام افتخار بیافریند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha