تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) : مواضع امام راحل در برابر آمریکا قاطع و شجاعانه بود

مشهد- ایرنا- تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: مواضع امام راحل در برابر آمریکا و استکبار جهانی، قاطع و شجاعانه بود و ایشان با درایت و آینده‌نگری ۶٠ سال قبل، ذلت استکبار را پیش‌بینی کردند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسگر عصر سه‌شنبه در ویژه برنامه گرامیداشت قیام ١۵ خرداد در حرم مطهر رضوی افزود: پهلوی اول در راستای هدف استکبار به دنبال تهی‌کردن جامعه ایران از فرهنگ دینی بود اما به دلیل ریشه‌دار بودن مرجعیت در کشور، موفق به اجرای این نقشه شوم نشد و به‌همین دلیل تضعیف روحانیت را هدف‌گذاری کرد.

وی بیان کرد: امام راحل در ۶٠ سال قبل با هوشیاری و با افشای نقشه استکبار در جمع مردم اعلام کردند که پهلوی دوم مجری نقشه آمریکا است.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: پهلوی دوم پس از این سخنان امام راحل، ایشان را دستگیر کرد که اطلاع عمومی از این اتفاق، موجب قیام مردم در نقاط مختلف کشور شد و اقدام متقابل عمال رژیم پهلوی به کشتار گسترده مردم منجر گردید تا جایی که به گواه تاریخ جنازه‌ها با کامیون جمع‌آوری و حکومت نظامی در کشور اعلام شد.

قاضی عسگر افزود: امام راحل تا ١۶ فروردین ١٣۴٣ در زندان بود اما شاه به دنبال نهضت و قیام مردم، ایشان را آزاد کرد که حضرت امام پس از آزادی، ١۵ خرداد را با توجه به اهمیت آن و فجایع گسترده ناشی از کشتار مردم برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند.

وی افزود: امام راحل ۶٠ سال قبل و با دوراندیشی اعلام کردند همه گرفتاری‌های ما از آمریکا و اسرائیل است.

قاضی‌عسگر ادامه داد: امام راحل تا پایان عمر پربرکت خود دست از مبارزه برنداشت و برای آگاه‌سازی مردم تلاش کرد.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) اظهار کرد: زمینه سازی پیروزی انقلاب اسلامی با هدایت حضرت امام خمینی(ره) از خرداد ١٣۴٢ آغاز شد و با درایت ایشان به پیروزی رسید.

وی افزود: انقلاب اسلامی با تقدیم هزاران شهید به پیروزی رسید و اکنون نیز برای ادامه مسیر پرافتخار جمهوری اسلامی باید همه ما پشتیبان مقام معظم رهبری که همانند امام خمینی (ره) در برخورد با استکبار شجاع و قاطع هستند، باشیم.

وی اضافه کرد: با ولایت مداری باید این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی(عج) متصل کرد.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) به اتفاقات سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد و گفت: اسرائیل و گنبد آهنین مورد ادعای آنان در محاصره مقاومت اسلامی قرار گرفته و پس از هشت ماه نتوانستند نوار غزه را در دست بگیرند.

قاضی عسگر در ادامه ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی گفت: حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع رئیس دولت سیزدهم بیانگر محبوبیت رییس جمهور شهید است.

تظاهرات ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ که به عنوان یک نقطه عطف تاریخی در کارنامه انقلاب اسلامی ایران و آغاز خودباوری به شمار می‌رود به دنبال بازداشت رهبر کبیر و فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در انتقاد به لایحه انجمن‌های ایالتی ولایتی و انقلاب سفید و مخالفت با شاه بر سر نفوذ آمریکا در ایران انجام شد.

به مناسبت سالروز قیام ۱۵ خرداد ۴۲ مراسم‌های مختلفی امروز با حضور مردم و همراه برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و بصیرتی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha