احیای مسئله فلسطین میراث ابدی امام راحل/ گسترش محور مقاومت در منطقه به برکت انقلاب اسلامی

اسلام‌آباد - ایرنا - سخنرانان در همایش گرامیداشت امام خمینی (ره) و تجلیل از مدافعان محور جهانی مقاومت در پایتخت پاکستان‌ با تمجید از گسترش محور مقاومت در منطقه و دست برتر رزمندگان مجاهد در راه آزادی قدس تاکید کردند: احیای مسئله فلسطین و وحدت مسلمین میراث ابدی امام خمینی (ره) است.

به گزارش سه‌شنبه شب خبرنگار ایرنا، به مناسبت سی و پنجمین سالگرد رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران سمینار فلسطین در اندیشه و آراء حضرت امام خمینی (ره) و تجلیل از مدافعان محور جهانی مقاومت به اهتمام رایزنی فرهنگی ایران در سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد برگزار شد.

در این گردهمایی وحدت آفرین با حضور چهره‌های برجسته سیاسی، دینی، فعالان فرهنگی و اندیشمندان اهل تسنن و تشیع پاکستان، سخنرانان از مقام شامخ شهدای محور بین المللی مقاومت و همچنین شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر شهدای سانحه سقوط بالگرد در ایران تجلیل کردند.

احیای مسئله فلسطین میراث ابدی امام راحل/ گسترش محور مقاومت در منطقه به برکت انقلاب اسلامی

رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان طی سخنانی گفت: بهترین راه برای گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) تبیین اندیشه‌های ایشان و انتقال آن به قشر جوانان و نسل‌های آینده است.

وی افزود: امام امت رحمه الله علیه همه کارها و اهداف خود را به صورت ریشه‌ای، عمیق و برگشت ناپذیر شروع کردند. ایشان در مبارزه با رژیم ستمشاهی تاکید کردند که‌ این نبرد باید و قطعا بدون هیچ واسطه‌ای علیه رژیم مستبد شاه باشد.

امیری مقدم گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی پس از پیروزی انقلاب تاکید داشتند که ما نظام جمهوری اسلامی را تاسیس خواهیم کرد. ایشان درباره آمریکا نیز فرمودند که رژیم آمریکا دشمن ما است و این شیطان بزرگ باید خاک و بوم ایران را ترک کند.

سفیر کشورمان گفت: تمام روسای جمهور آمریکا برنامه براندازی ایران را داشتند اما تمام این رژیم‌ها در برابر ایران ناکام ماندند و امروز علیرغم فراز و نشیب‌ها و دیگر حوادث جمهوری اسلامی ایران جوان تر و شاداب تر از قبل به مسیر خود ادامه می دهد.

وی درباره اندیشه‌های امام راحل درباره فلسطین گفت: امام فرمودند که فلسطین اشغال شده و از بحر تا نهر باید به فلسطینیان برگردد. فلسطین باید توسط همه مسلمین آزاد شود. به گفته امام، اسرائیل یک اشغالگر است و فرمودند که اسرائیل یک غده سرطانی است لذا باید این غده از ریشه کنده شود.

احیای مسئله فلسطین میراث ابدی امام راحل/ گسترش محور مقاومت در منطقه به برکت انقلاب اسلامی

رهبر شیعیان پاکستان نیز گفت: حضرت امام خمینی (ره) یک رهبر حکیم، مجتهد عالم و فیلسوف بودند که اشراف کامل به مسائل اجتماعی، سیاسی و تحولات منطقه‌ای و جهانی داشتند.

علامه سید ساجد علی نقوی اظهار داشت که وجود مبارک حضرت امام قوت قلب برای ملت بزرگ ایران و ملت‌های مظلوم منطقه بود و تا ابد خلاء بزرگ فقدان این رهبر فقید احساس خواهد شد.

عبدالباسط مجاهد استاد و رئیس شعبه علوم اجتماعی دانشگاه آزاد علامه اقبال در اسلام‌آباد گفت: تمام زندگی با برکت امام خمینی (ره) وقف خدمت به ملت و همیاری با مسلمین جهان بود. زندگنی ایشان در طول تاریخ و قرن حاضر بی همتا است. امام با حمایت کامل مردم ایران یک نظام مستبد را سرنگون کرد.

زمرد خان نماینده سابق مجلس پاکستان نیز طی سخنانی با تمجید از نقش پیشروی جمهوری اسلامی ایران در دفاع از فلسطین و ملت‌های مظلوم منطقه گفت: ما همه مدیون خدمات بی همتای امام خمینی (ره) در دفاع از مسلمین و ارزش‌های اسلام و قرآن هستیم.

وی افزود: در ایام بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) شاهد حادثه دلخراش شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید ایران و همراهان ایشان هستیم. مردم پاکستان هرگز سفر تاریخی شهید رئیسی به اسلام‌آباد را فراموش نخواهند کرد.

احیای مسئله فلسطین میراث ابدی امام راحل/ گسترش محور مقاومت در منطقه به برکت انقلاب اسلامی

زمرد خان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها صدای رسا برای فلسطین و دادخواهی برای زنان و کودکان مظلوم غزه است.

مظهر برلاس چهره رسانه‌ای پاکستان نیز گفت: حاکمان جهان اسلام باید مدیون اندیشه‌های امام خمینی (ره) باشند چرا که مواضع مقتدرانه ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی تنها محدود به منافع ملت ایران نبود بلکه دغدغه ایشان فلسطین و غلبه بر توطئه دشمنان اسلام بود.

وی افزود: پایبندی به مسیر حق و عدالت از جمله روش های امام راحل برای مقابله با نظام استکبار و بخشیدن جان تازه به امت اسلامی برای ثابت قدم بودن در مسیر صیانت از منافع و ارزش‌های خود محسوب می‌شود.

مولوی یاسر از علمای اهل تسنن در اسلام‌آباد گفت: تاریخ هرگز نقش امام خمینی (رض) در بیداری ملت‌های جهان علیه نظام استبداد و سلطه را فراموش نخواهد کرد. رهبری قیام مردم ایران از آن سوی مرزها یکی از ویژگی های بارز و بی نظیر این بزرگ مرد جهان اسلام است‌.

وی تاکید کرد: حمایت تمام قد رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و نظام این کشور از فلسطین فراتر از سلایق مذهبی است لذا خیزش موفق ملت‌های مظلوم علیه رژیم‌های مستبد مرهون خدمات ارزشمند امام خمینی (ره) می‌باشد.

احیای مسئله فلسطین میراث ابدی امام راحل/ گسترش محور مقاومت در منطقه به برکت انقلاب اسلامی

خانم دکتر سیده طیبه بخاری پژوهشگر برجسته علوم اسلامی با ادای احترام به شهدای سانحه سقوط بالگرد و مقام شامخ حضرت امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (رض) امید مستضعفان بودند.

وی استکبار ستیزی و تلاش برای وحدت را میراث بی همتای امام راحل برای مسلمانان جهان بیان و تبیین اندیشه های آزادیخواهانه ایشان را یک وظیفه همگانی عنوان کرد.

علامه امین شهیدی رئیس گروه امت واحده پاکستان گفت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب قرآنی بود و راه و روش امام خمینی (ره) مطابق با تعلیمات قرآنی بود.

وی افزود: به رغم توطئه و فرافکنی های امپراتوری رسانه های غربی که تحت مدیریت صهیونیست‌ها قرار دارند، انقلاب اسلامی محدود به ایران نماند بلکه امروز شاهد تأثیرات مهم و بی نظیر این انقلاب در منطقه و اقصی نقاط جهان هستیم.

این شخصیت پاکستانی افزود که عملیات ۷ اکتبر ۲۰۲۳ رزمندگان فلسطین برگرفته از تأثیرات انقلاب اسلامی است و مجاهدین بیت المقدس اندیشه‌های امام راحل را برای‌ خود منبع الهام بخش قرار داده‌اند.

احیای مسئله فلسطین میراث ابدی امام راحل/ گسترش محور مقاومت در منطقه به برکت انقلاب اسلامی

در پایان مراسم امروز برنامه جایزه جهانی امام خمینی (ره) از سوی مجید مشکی رایزن فرهنگی سفارت ایران معرفی و همزمان با حضور مهمانان، رونمایی از ترجمه کتاب امام خمینی (ره) از ولادت تا ولایت به زبان اردو به اهتمام رایزنی فرهنگی سفارت ایران نیز برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha