۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۹
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85499172
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فراخوان فلسطینیان برای انتفاضه علیه راهپیمایی موسوم به «پرچم» صهیونیستها در قدس اشغالی

تهران- ایرنا- در آستانه راهپیمایی امروز چهارشنبه شهرک نشینان صهیونیست موسوم به «راهپیمایی پرچم» در شهر اشغالی قدس، کمیته های مقاومت فلسطین و جنبش اسلامی در سرزمین های اشغالی خواهان حضور گسترده فلسطینیان در مسجدالاقصی و شهر قدس برای خنثی سازی این حرکت صهیونیستها شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه العهد، «کمال الخطیب» نایب رییس جنبش اسلامی در سرزمین های اشغالی، خواستار حضور فلسطینی ها در مسجدالاقصی به منظور مقابله با شهرک نشینان صهیونیست شد.

همزمان کمیته های مقاومت مردمی در بیانیه ای اعلام کرد: امروز چهارشنبه باید روزی خاص در دفاع از اسلامیت قدس و مسجدالاقصی و حمایت و یاری ملت فلسطین و مقاومت آن در غزه باشد.

در این بیانیه آمده است: این تجمع ما پیامی به شهرک نشینان و حامیان آنها است که قدس و مسجدالاقصی اسلامی است و ما با جان و خونمان از آن دفاع می کنیم.

کمیته مقاومت مردمی فلسطین افزود: از ملت خود می خواهیم که در قدس و مسجدالاقصی حضور یابند تا از آنها در برابر شهرک نشینانی که امروز راهپیمایی پرچم برگزار می کنند، دفاع کنند.

این فراخوان‌ها، به دنبال راهپیمایی موسوم به «پرچم» شهرک نشینان صهیونیست مطرح شده است. تل آویو سه هزار پلیس را مامور تامین امنیت برگزاری این راهپیمایی بسیج کرده که در خیابانهای قدس اشغالی و منطقه «باب العامود» برگزار می شود.

این راهپیمایی از باب العامود یکی از درب‌های قدیمی مسجدالاقصی در بخش شرقی قدس اشغالی عبور می کند و راهپیمایان صهیونیست پرچم‌های این رژیم را به حرکت در می‌آورند و شعارهای نژادپرستانه سر می‌دهند.

این راهمپیایی با مشارکت صهیونیستها از بخش غربی قدس اشغالی آغاز و با گذر از باب العامود به خیابان الواد در بخشی قدیمی این شهر و دیوار براق می‌رسد و طی آن شهرک نشینان معمولا به مغازها تجاری و فلسطینیان نیز حمله می‌کنند. «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دیروز سه شنبه اعلام کرد که پیشاپیش شهرک نشینان صهیونیست در این راهپیمایی شرکت خواهد کرد.

فلسطینیان اعلام کرده اند که رژیم صهیونیستی در راستای یهودی سازی بخش شرقی قدس به ویژه مسجدالاقصی و از بین بردن بافت عربی و اسلامی آن گام برمی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha