۱۸۰میلیارد ریال برای اجرای طرح های منظومه روستایی گچساران هزینه شد

گچساران- ایرنا- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت: ۱۸۰ میلیارد ریال تاکنون برای اجرای طرح های منظومه روستایی گچساران هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، طرح توسعه پایدار منظومه روستایی منجر به ایجاد اشتغال و تولید محصولات جدید کشاورزی در گچساران شده و این طرح با پیگیری جدی تر می تواند منجر به شکوفایی ظرفیت های پنهان اقتصادی در این شهرستان شود.

محمدمراد راغ پور روز چهار شنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۶۰ طرح منظومه روستایی با موضوع های مختلف در قالب همه ابعاد توسعه از جمله زیست محیطی، اقتصادی و معیشتی در این شهرستان در دست اجراست.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۶۵ طرح منظومه روستایی در دهستان های بویراحمد گرمسیری، لیشتر ، امامزاده جعفر و بی بی حکیمه به بهره برداری رسیده است.

راغ پور اظهار کرد: این طرح ها در زمینه پرورش دام سبک و سنگین، کشت گیاهان دارویی، فرآوری محصولات زراعی ، باغی و دامی، کرم میلورم، کشت پاپایا(خربزه درختی ) ، پخت نان محلی، پرورش قارچ، گاوداری نیمه صنعتی،بوم گردی، مرغ بومی و تولید سازه های بتنی مسلح و غیر مسلح در۳۰ روستای این شهرستان اجرا شد.

۱۸۰میلیارد ریال برای اجرای طرح های منظومه روستایی گچساران هزینه شد

وی ابراز کرد: تاکنون بیش از ۱۰ طرح در زمینه زیر ساخت های طرح منظومه روستایی شامل کانال هدایت سیلاب، ساماندهی فضای پارک فاز ۲و۱ ، ساخت پل، بازگشایی جاده منطقه عشایری و ساخت جایگاه پسماند اجرا شده است.

۱۵۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های منظومه روستایی گچساران نیاز است

راغ پور ادامه داد: بیش از ۳۰ طرح منظومه روستایی با موضوع های مختلف در قالب طرح های اقتصادی و معیشتی در این شهرستان برای اجرا نیاز به ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

راغ پور با بیان اینکه طرح منظومه روستایی در محرومیت زدایی روستاها نقش مهمی دارد افزود: در طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی، روستاها براساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌ها، به تفکیک منظومه‌هایی را تشکیل داده وهریک به قطب های فرهنگی ، کشاورزی ، صنعتی و اقتصادی تبدیل می شوند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت: در راستای طرح آبادانی پیشرفت منظومه روستایی ۱۹ کمیته روستایی تاکنون تشکیل شده که ۲۰۰ نفر عضو دارد.

وی اظهار کرد: هم اکنون طرح توسعه منظومه روستایی در ۱۱۵ روستای گچساران در دست اجراست.

۱۸۰میلیارد ریال برای اجرای طرح های منظومه روستایی گچساران هزینه شد

راغ پور تصریح کرد: در این طرح براساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قابلیت و ظرفیت های شغلی، اجتماعی و اقتصادی روستاها به تفکیک، منظومه هایی طراحی می شود.

وی بیان کرد: اجرای طرح توسعه پایدار منظومه روستاهای این شهرستان در سال ۱۳۹۸ شروع شد که براساس این طرح ظرفیت های هر منطقه شناسایی و برای تحقق ایجاد اشتغال در روستاهای گچساران تلاش می شود.

راغ پور افزود: هدایت صحیح بهره برداران به مسیرهایی با بازده بهتر هدف اصلی این طرح است که بر اساس طرح مطالعات برنامه‌ریزی و آموزش به بهره برداران با همکاری دستگاه های اجرایی انجام می شود.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha