۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۴
کد خبر: 85499361
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

کیسه های پارچه ای در قشم جایگزین پلاستیک شد

۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۴
کد خبر: 85499361
کیسه های پارچه ای در قشم جایگزین پلاستیک شد

قشم - ایرنا - رییس اداره محیط زیست شهرستان قشم با اشاره به آغاز برنامه‌های هفته محیط زیست در این شهرستان گفت: گفت: ۱۰۰ عدد کیسه پارچه ای و نخی چندبار مصرف به صورت نمادین و با هدف فرهنگ سازی در خصوص عدم استفاده از کیسه های پلاستیکی در فروشگاه های زنجیره ای، میوه فروشی ها و نانوایی های این جزیره توزیع شد.

شاهمراد جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: طبیعت سرشار، متنوع و زیبای جزیره قشم نگین خلیج فارس همواره در طول تاریخ این جزیره تمدنی الهام بخش طبع بلند و فرهنگ غنی مردم سرزمین آب و آفتاب و منشا ثروت ملی بوده است.

وی ادامه داد: حفاظت اصولی از این نعمت بی کران خدادادی و بهره برداری منطقی از فواید و ثمرات آن ضرورت مبرم و مسیر روشن فرا روی ما در زمان حاضر است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان قشم با بیان اینکه هفته گرامیداشت محیط زیست از ۱۶ خرداد آغاز شده و تا ۲۲ این ماه ادامه دارد، افزود: آشنایی قشموندان با موضوعات زیست محیطی، لزوم توجه به اصول و مبانی حفاظت از محیط زیست، ضرورت حساس سازی اقشار مختلف جامعه، ارایه آموزش‌های لازم با مشارکت ارگان‌های ذیربط و حرکتی به سوی جامعه‌ای با توسعه پایدار از اهداف برگزاری ویژه برنامه‌های هفته محیط زیست در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس است.

جعفری با اشاره به برگزاری چندین برنامه مختلف در هفته محیط زیست در این شهرستان مرزی اظهار کرد: این برنامه ها شامل نشست هم اندیشی با انجمن های زیست محیطی، بازدید از واحدهای صنعتی، تولید و خدماتی و بازدید از سایت زباله شهری قشم است.

وی افزود: توزیع کیسه های زباله مخصوص خودروها در بین رانندگان، دیدار با خبرنگاران و اصحاب رسانه، شرکت در نماز جمعه و برپایی میز خدمات برای پاسخگویی به شهروندان از دیگر برنامه های هفته محیط زیست در قشم است.

۱۶ تا ۲۲ خرداد به نام هفته محیط زیست نامگذاری شده و شعار امسال این هفته «سهم من در تداوم حیات» است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha