۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85499464
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیمارستان های لرستان ظرفیت بالایی برای انجام جراحی های خاص دارند

خرم‌آباد - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: جراحی های خاص بیمارستان های مرکز استان ظرفیت خوبی در ارتقای گردشگری سلامت است.

به گزارش ایرنا دکتر بهرام دلفان روز چهارشنبه در جلسه کارگروه گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه ظرفیت های مطلوبی در استان در راستای گردشگری سلامت وجود دارد، اظهار داشت: هم افزایی دستگاه های اجرایی استان در این زمینه در راستای توسعه گردشگری سلامت امری لازم است.

وی با اشاره به اینکه بایستی از ظرفیت سایر دانشگاه های استان نیز در زمینه گردشگری سلامت استفاده کرد، افزود: یکی از موارد موثر، دانشجویان خارجی در حال تحصیل در دانشگاه های استان هستند که می‌توانند نقش مطلوبی در این راستا داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین به انجام عمل های جراحی خاص در بیمارستان های مرکز استان اشاره کرد و گفت: عده‌ای از این بیماران، از استان های مختلف کشور به مراکز درمانی لرستان مراجعه می‌کنند و این موضوع می‌تواند زمینه‌ای برای ورود بیماران خارجی باشد.

دلفان با اشاره به اینکه ماهانه حدود ۴۰ عمل جراحی قلب در این استان انجام می شود یادآور شد: باید نسبت به برندسازی نقاط قوت در استان اقدام کنیم که این موضوع می‌تواند در تحقق گردشگری سلامت موثر باشد.

وی گفت: ۷۱ طرح بهداشتی درمانی با مساحت ۴۰ هزار و ۶۲۸ متر مربع و اعتبار سه هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال طی فعالیت دولت سیزدهم در این استان بهره برداری شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه بیمارستان نیایش خرم آباد در مساحت ۶۰ هزار مترمربع با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است اضافه کرد: سه بیمارستان با ظرفیت یک هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی برای استان در حال اجرا هستند که بیمارستان های کوهدشت ۵۰ و گهر دورود ۲۹ درصد پبشرفت فیزیکی دارند.

دلفان عنوان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی در لرستان فعال است که با بهره برداری طرح های بیمارستانی استان شاخص این حوزه، به میانگین کشوری خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha