۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۶
کد خبر: 85499467
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش‌سوزی منطقه «بلبزان» پاوه خاموش شد

۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۶
کد خبر: 85499467
آتش‌سوزی منطقه «بلبزان» پاوه خاموش شد

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار پاوه از خاموش شدن آتش‌سوزی منطقه «بلبزان» این شهرستان در بامداد امروز خبر داد و گفت: این آتش‌سوزی پس از ۱۰ ساعت کوشش طاقت فرسا مهار شد اما تیم‌ها و گروه‌ها برای پایش و مراقبت در راستا جلوگیری از فوران دوباره آتش همچنان در منطقه حضور دارند.

علیرضا حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا؛ شروع آتش سوزی را عصر دیروز (۱۵خرداد) راس ساعت چهار بعد از ظهر اعلام کرد افزود: در این آتش سوزی حدود ۲۰ هکتار مراتع و جنگل‌های منطقه سوخت.

وی به شرایط سخت اطفا حریق در تاریکی شب و سخت گذر بودن منطقه کوهستانی اشاره کرد و گفت: با این وجود با کوشش تمام نیروها آتش سوزی ساعت ۲ بامداد خاموش شد.

حیدری در ادامه اظهار کرد: این آتش سوزی با کمک نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی، انجمن ها، نهادها مردم نهاد و فعالان محیط زیستی و فرمانداری پس از ۱۰ ساعت تلاش خاموش شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر نیروها و گروها محیط زیستی و منابع طبیعی در حال پایش و مراقبت پس از خاموشی آتش هستند.

شهرستان پاوه در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه و در منطقه ای کوهستانی واقع شده که بیش از ۷۷ هزار هکتار منابع ملی شامل جنگل و مرتع دارد، منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل حدود ۲۳ هزار ۷۲۴ هکتار مساحت دارد و در منطقه صفر مرزی در بخش باینگان واقع شده است.

چند سال گذشته براثر آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل متاسفانه چهار تن از جمله یک نیروی عضو بسیج و سه تن از نیروهای مردمی که برای مهار آتش به منطقه رفته بودند، جان خود را از دست دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha