هلال احمر کرمانشاه به ۲ مصدوم آتش سوزی مراتع پاوه امداد رسانی کرد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، از امدادرسانی نیروهای امدادی این جمعیت به ۲ مصدوم در آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات «سردره» شهرستان پاوه خبر داد.

«محمدباقر محمدی» روز چهارشنبه به ایرنا افزود: ساعت ۰۰:۱۰ بامداد امروز (چهارشنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۲) طی تماس تلفنی فرماندار پاوه با رییس شعبه هلال‌احمر مبنی بر آتش سوزی جنگل و مراتع ارتفاعات سرده، بلافاصله تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر این شهرستان با هماهنگی مرکز EOC استان کرمانشاه به جهت امدادرسانی و پشتیبانی به محل اعزام شدند.

وی اظهار کرد: نجاتگران جمعیت هلال احمر پس از ارزیابی اولیه اقدام به توزیع ۶۰ بطری آب معدنی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اظهار داشت: نیروهای امدادی این جمعیت برای ۲ نفر از مصدومین نیز اقدامات کمک‌های اولیه به صورت سرپایی انجام دادند.

به گزارش ایرنا، آتش سوزی منابع طبیعی پاوه با مشارکت انبوه و جانانه مردم منطقه، نیروهای واکنش سریع اداره کل منابع طبیعی و یگان حفاظت حریق و مسوولان امروز مهار شد.

دیروز ۲۴ مرداد ساعت ۱۱:۳۰ آتش سوزی در عرصه منابع طبیعی موسوم به سردره شهرستان پاوه به وقوع پیوست که بلافاصله با حضور نیروهای واکنش سریع منابع طبیعی شهرستان پاوه و دیده‌بان‌های این اداره کل حاضر در محل؛ بعد از مدت یک ساعت به طور کامل اطفاء گردید.

اما متاسفانه آتش سوزی دوباره از ساعت ۲۱:۳۰ به دلایل نامعلومی در چند نقطه از محل که دارای شیب زیاد و پوشش گیاهی انبوهی بود دوباره شعله ور گردید که این بار نیز با وجود وزش باد شدید از نظر توپوگرافی شرایط سخت و گستردگی عرصه ساعت سه بامداد امروز آتش به طور کامل اطفاء شد و هم اکنون نیز عملیات پایش و مراقبت ویژه توسط دیده بان‌ها و همکاران منابع طبیعی در منطقه حاکم است.

شهرستان پاوه در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه و در منطقه ای کوهستانی واقع شده که بیش از ۷۷ هزار هکتار منابع ملی شامل جنگل و مرتع دارد، منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل حدود ۲۳ هزار ۷۲۴ هکتار مساحت دارد و در منطقه صفر مرزی در بخش باینگان واقع شده است.

سال گذشته براثر آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل متاسفانه چهار تن از جمله یک نیروی عضو بسیج و سه تن از نیروهای مردمی که برای مهار آتش به منطقه رفته بودند، جان خود را از دست دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha