۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85499491
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰هزار واحد مسکونی در استان بوشهر احداث و بهسازی شد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در دولت سیزدهم مقدمات ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب بهسازی مسکن روستایی فراهم شد که از این شمار پنج هزار واحد مسکونی تحویل شده است.

به گزارش ایرنا سیدمحمود دستغیبی روز چهارشنبه در نشستی با اصحاب رسانه اظهارکرد: ۱۰۷ هکتار زمین در محدده تنگک تا دانشکده فنی بوشهر جهت واگذاری به افراد واجد شرایط به شهر بوشهر الحاق و رونمایی شد.

وی افزود: این زمین ها در قالب جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن واگذار می شود.

دستغیبی گفت: در راستای تامین زمین، تاکنون ۲ هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای استان بوشهر برای ساخت ۵۰هزار واحد مسکونی الحاق شده است.

وی ادامه داد: هشت هزار قطعه زمین مسکونی به متقاضیان در قالب قانون جوانی جمعیت، خانواده شهدا، ایثارگران، فرزند سوم به بعد و زوج‌های جوان استان بوشهر واگذار شد.

وی با اشاره به ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان بوشهر تصریح کرد: ۱۲ شهر استان بوشهر دارای بافت فرسوده است که تاکنون در قالب نهضت ملی مسکن عملیات اجرایی ۲ هزار واحد مسکونی آغاز و یکهزارو ۵۰۰ واحد آن تکمیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر افزود: ساخت یکهزارو ۵۰۰ واحد مسکونی نیز در قالب خودمالکی در دستور کار است.

دستغیبی ادامه داد: در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن تاکنون برای ساخت چهار هزار و ۱۵۷ واحد با سازندگان انعقاد قرارداد انجام شده است.

وی با اشاره به واگذاری پنج هزار و ۹۶۷ زمین شهری به افراد دارای شرایط برای ساخت مسکن تصریح کرد: در این راستا ۲ هزار و ۲۰۰ قطعه زمین مسکونی به افراد متقاضی قانون جوانی جمعیت در شهرهای استان بوشهر تحویل شده است.

دستغیبی یادآور شد: تاکنون ۹۴ هزار نفر در استان بوشهر برای ثبت‌نام در طرح سامانه نهضت ملی مسکن اقدام کرده‌اند که از این شمار ۷۵ هزار نفر حائز شرایط شده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۹ هزار نفر متقاضی برتر شناخته شده‌اند که از این تعداد هشت هزار و ۳۰۰ نفر وجه اولیه را پرداخت کرده‌اند و کار وارد فاز عملیاتی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در زمینه راه‌های ارتباطی نیز چندین طرح در دولت سیزدهم آغاز یا عملیات اجرایی برخی طرح‌های راکد از سرگرفته شده است.

دستغیبی افزود: پارسال عملیات اجرایی محور بوشهر- شیف - گناوه آغاز شد و قطعات ۱۲و۱۳ محور ارتباطی بوشهر - دیر نیز از سرگرفته شده است.

وی یادآور شد: همچنین پیگیری برای آغاز عملیات اجرایی آزاد راه بوشهر- شیراز از مصوبات سفر سال ۱۴۰۰ رییس جمهور نیز انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha