اعتبار مالیاتی از مهم‌ترین ابزارهای حمایت از دانش‌بنیان‌ها است

تهران- ایرنا- دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با تاکید بر لزوم آشنایی دانش‌بنیان‌ها با اعتبار مالیاتی، این اعتبار را یکی از مهم‌ترین ابزارهای حمایت از این شرکت‌ها دانست.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، سیدمحمد کرباسی در سلسله بازدیدهای خود جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و پیگیری چالش‌های این شرکت‌ها ضمن بازدید از یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه اینترنت اشیا و هوشمندسازی از پیگیری رفع مشکلات و مسائل مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان؛ از جمله تقویت مالی شرکت‌ها در تعامل با «معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری»، «صندوق نوآوری و شکوفایی» و سازمان‌های مرتبط برای اعطای تسهیلات به شرکت‌ها خبر داد و افزود: تعداد زیادی شرکت‌های دانش‌بنیان از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

وی با تأکید بر اینکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از اعتبار مالیاتی یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است، ادامه داد: دانش بنیان ها باید از ظرفیت‌های اعتبار مالیاتی، تبصره ۱۸، ارائه تسهیلات و سایر موارد برای رشد خود بهره مند شوند.

کرباسی با تأکید بر استمرار در بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از آنها گفت: اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه یکی از مهم‌ترین ابزارهای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه فناوری در صنعت است که این اعتبار می‌تواند به چند طریق به توسعه فناوری در صنعت کمک کند؛ از جمله نیروی انسانی در شرکت‌های دانش بنیان یک عنصر کلیدی برای موفقیت این شرکت‌ها است. شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند با تبدیل ایده‌ها به تجاری سازی کمک می‌کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات همچنین اظهار امیدواری کرد با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بتوان ایده‌های نو را تبدیل به محصولات فناورانه کرد.

اعتبار مالیاتی از مهم‌ترین ابزارهای حمایت از دانش‌بنیان‌ها است

بر اساس اعلام ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان نیز ضمن اظهارکرد: نیروهای متخصص و مجرب در رشته‫‌های شبکه، سرور ابری، سخت‫‌افزار، نرم‫‌افزار و پلتفرم اینترنت اشیا و اپلیکیشن تلفن همراه برای پیشبرد فناوری‌های نوین اینترنت اشیا، در این شرکت فعالیت دارند و در راستای اهداف خود، پروژه‫‌هایی مانند مدیریت و هوشمندسازی ساختمان‫‌ها، مانیتورینگ و کنترل گلخانه‫‌ها، مانیتورینگ دیتاسنترها، مدیریت ناوگان حمل و نقل و ردیابی خودرو، قرائت هوشمند کنتورهای آب و برق، پایش شبکه‫‌های مخابراتی و مانیتورینگ هوشمند صنعتی در حوزه پتروشیمی و پلیمر انجام شده است.

وی در ادامه ضمن معرفی محصولات خود گفت: متخصصان شرکت موفق به طراحی و ساخت سخت‌‫افزارهای کاربردی، طراحی و پیاده‌سازی الگوریتم‌های نرم‌‫افزاری و طراحی رابط کاربری بهینه با استفاده از فناوری های روز دنیا شده‌‫اند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با تأکید بر اینکه یکی از چالش‌های اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان، تأمین منابع مالی و سرمایه برای توسعه فعالیت‌ها است بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان به دلیل نوآوری و خلاقیت در محصولات و خدماتشان، نیاز به منابع مالی و سرمایه برای توسعه فعالیت‌ها دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha