۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۱۳
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85499667
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خیبر گُل کاشت/ «لر تباران» همگام با بالانشین‌های فوتبال ایران + فیلم

خرم آباد - ایرنا - آبان ۹۹ مسوولان باشگاه کارون اروند خرمشهر اعلام کردند سهمیه شان به خیبر خرم آباد واگذار می شود که از آن زمان داستان فراز و نشیب سبزپوشان آغاز شد و امروز لرتباران ایران زمین، ورود تیم خرم آبادی به جرگه لیگ برتری های فوتبال ایران را خوشامد می گویند.

به گزارش ایرنا، اینجا روایت داستان تیمی است که سال ها در انتظار درخشش بود و حالا هم با مالک جوان و خوش فکرش، گام برداشتن بر روی فرش قرمز فوتبال ایران را جشن گرفته است.

باشگاه فوتبال خیبر خرم آباد با تاسیس در سال ۱۳۶۳، ۲ سال بعد موفق به حضور در فینال مسابقات جام حذفی و در آن بازی با نتیجه ۲ بر صفر برابر ملوان بندر انزلی مغلوب شد و به مقام دوم جام دست یافت.

خیبر در بازی یک چهارم نهایی همین مسابقات توانست تیم پرسپولیس را از پیش رو بردارد و در بازی نیمه نهایی تیم پاس بوشهر را ۳ بر ۱ ببرد اما این نوار موفقیت در سال ها و دهه های بعد قطع شد و خیبر دیگر نقشی در شادی های ورزشی مردم لرستان نداشت.

جهش تیم لرستانی را می توان از اواسط دهه ۹۰ ثبت کرد، خیبری که سال ۹۴ به طور معجزه آسایی با غیرت و تعصب بازیکنان به لیگ دسته اول صعود کرد و در نهایت با ماندن در رده ۱۲ جدول، برای فصل بعد هم ماندگار شد.

اما فصل بعد با تفاضل گل ۱۸- به لیگ دسته ۲ سقوط کرد و پس از چند فصل غیبت در لیگ، بالاخره سال ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ لیگ آزادگان را تجربه کرد و این بار با تفاضل ۱۸ در رده چهارم جدول جای گرفت.

امیدها برای خیبر هر روز بیشتر می شد، تماشاگران سنگ تمام گذاشتند و تیمی که رفته رفته به تیم لرتباران فوتبال ایران معروف شد، جان تازه گرفت، فصل بعد پنجم شد و در تمام این روزهای تلخ و شیرین، هواداران یار شماره ۱۲ سبزپوشان بودند.

ورزشگاه ۱۰ هزار نفری تختی خرم آباد ساعت ها و لحظه های پر فراز و نشیبی را با بازی های خیبر و هواداران با وفایش خاطره ساخت، از ثانیه هایی که برای نزدن گل در لحظات حساس حرص خوردند تا آن زمان که لحظه برخورد توپ مهاجمان خیبر با تور دروازه حریف با انفجار کلمه «گل» از روی سکوها یکی می شد.

حالا خیبر گل کرده و به سوگلی ورزش لرستان تبدیل شده است، لباس تیم محبوب در فروشگاه ها مشتری های بسیاری دارد، همه در هر جا حتی تاکسی و محافل خانگی از تیم مسعود عبدی می گویند، فوتبال دوستان خارج از لرستان در مناطق هم زبان و هم فرهنگ هم خیبر را دوست دارند و لقب تیم لرتباران برایش ثبت شده است.

لیگ امسال برای لرستانی ها و خیبر خیلی متفاوت بود، رکودهای منحصر به فرد ثبت شد، نتایج و بازی های خیره کنده خیبر در اذهان مانده است و حالا که جشن صعود به لیگ برتر برپاست، خیبر یک حریف قدر برای بالانشین های فوتبال ایران به حساب می آید.

سلام خیبر به لیگ برتر/ "لر تباران" همگام با بالانشین‌های فوتبال ایران

خیبر که در لیگ های اخیر تا آستانه ورود به جام خلیج فارس رفته و از این مهم بازمانده بود، حالا با قاطعیت به لیگ برتر فوتبال ایران سلام می کند و دهها هزار هوادار متعصبش را امروز به جشن قهرمانی دعوت کرده است.

تیم فوتبال خیبر خرم آباد امسال پس از چندین فصل ناکامی از صعود به لیگ برتر، برای کسب چنین افتخاری جنگید، درس گرفت، غصه خورد، شادی کرد، اشک ریخت، اما دوباره مانند ققنوس از خاکستر تجارب تلخ سال های دور و نزدیکش بلند شد، بال زد، اوج گرفت و در نهایت توانست با قهرمانی در لیگ یک فوتبال آزادگان، شیرینی لیگ برتری شدن را بیشتر کند.

خیبر خرم آباد از همان روزهای نخست شروع لیگ، مدعی صعود بود و حالا هم با عملکرد خیره کننده، برخی رکوردها را جابجا کرده است به نحوی که رکورد پیروزی ۱۰۰ درصدی در بازی‌های خانگی را در اختیار دارد و کسب بیش از ۷۱ امتیاز در تاریخ رقابت های دسته یک و لیگ برتر را به نام خود کرد.

امروز هم خیبر در کنار هوادارانش میزبان آریو اسلامشهر بود و هفته سی و سوم مسابقات لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های کشور را با نتیجه چهار بر یک پایان داد و با قاطعیت به جرگه لیگ برتری ها پیوست.

حالا خیبر پس از چند فصل اشک و لبخند با ۷۶ امتیاز و یک بازی مانده تا اتمام رقابت های فصل، در صدر جدول لیگ سخت دسته یک فوتبال ایران رخ نمایی می کند و برای نخستین حضور خود در لیگ برتر ایران رویاهایی از جنس تلاش و تحقق می بافد تا همانگونه که قهرمانی اش در این برهه به دل نشست در کارزار فصل آینده جام اول فوتبال ایران هم " گل" بکارد.

خیبر دروازه ورود ورزشکاران لرستان به فوتبال حرفه ای

لرستان طی سال ها بازیکنان مختلفی را راهی تیم ملی فوتبال کرد که همه آنها از تیم های غیر لرستانی در ترکیب تیم ملی جای گرفته اند از علیرضا خورشیدی که در دهه ۵۰ به تیم ملی رفت و زننده اولین گل تاریخ تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران به کره جنوبی در خاک کره شد تا قاسم طبیبی سال ۵۲ در بازی مقدماتی جام جهانی با استرالیا به عنوان مدافع اصلی تیم ملی کشورمان به میدان رفت.

غلامرضا زینی‌وند مدافع چپ خوش‌ تکنیک مرداد ماه سال ۵۳ در مسابقات جوانان کشور درخشش چشمگیری داشت و سال بعد به عنوان بازیکن تیم ملی جوانان در رقابت های بین‌المللی شیراز حضور یافت و با تیم ایران قهرمان این جام شد.

سلام خیبر به لیگ برتر/ "لر تباران" همگام با بالانشین‌های فوتبال ایران

اما زنده ‌یاد ناصر میرزایی از اسطوره های دوست داشتنی و بی چون و چرای فوتبال لرستان بود که سال ۵۵ به عضویت تیم ملی امید ایران زیر نظر حشمت مهاجرانی درآمد و در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین برابر عربستان نیز یکی از بازیکنان تیم ملی بزرگسالان فوتبال کشورمان بود.

به سال های نزدیک تر می رسیم، ابراهیم میرزاپور با ۷۳ بازی ملی و حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ به عنوان دروازه‌بان ثابت تیم ملی ایران، یکی از پرافتخارترین ملی‌پوشان تاریخ فوتبال لرستان به شمار می‌رود و بعد از او هم افرادی مانند وحید امیری و علیرضا بیرانوند هستند که جور نبود تیم را در فوتبال لرستان کشیدند و در کورس فوتبال ایران و تیم ملی، نمایندگان شایسته ای برای استان بوده اند.

حالا سرافرازی خیبر و راهیابی به لیگ برتر فوتبال ایران، راه را برای بازیکنان لرتبار به تیم ملی آسانتر کرده است، خیبر نه تنها خود به سطح یک فوتبال حرفه ای ایران رسیده بلکه زمینه را برای معرفی بازیکنان جسور و خوش فکر لرستان به فوتبال ایران فراهم کرده است.

در یک کلام، مهاجری و شاگردانش، سبزپوشان لرتباران گل کاشته اند و حالا کارشان سخت تر شده، انتظارها فراتر رفته است و حتی عده ای هم در لیگ برتر انتظار معجزه دارند، اما بازی های سختی پیش رو است، روزهایی که مسابقات به راحتی حالا نیست، لیگ برتر شوخی ندارد و خیبر باید با جدیت کنونی در این عرصه گام بردارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha