تغییرات اقلیمی ،بروز حوادث طبیعی را در مازندران افزایش داده است

ساری - ایرنا - سرپرست اداره کل هواشناسی مازندران با بیان اینکه تغییر اقلیم بروز حوادث طبیعی را در استان افزایش داده است ، گفت : افزایش حدود ۲ درجه ای اما علاوه بر کاهش منابع آبی ، خطر ریزگرد و گردو غبار ، آتش سوزی و سیلاب را دو چندان کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، هوشنگ بهزادی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران مازندران افزود: طبق پیش بینی هواشناسی در سال آبی جاری ( مهر ماه سال گذشته تا کنون ) متوسط بارندگی در حد نرمال و بالاتر از نرمال بوده است.

وی در عین حال تصریح کرد: متوسط بارش در شهرستان های رامسر ،نوشهر، آمل ،بابلسر ، سوادکوه و بهشهر نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته کمتر از نرمال بوده است.

سرپرست هواشناسی مازندران با توضیح این که تامین منابع آبی کشاورزی استان با افزایش دما ۲ درجه در سال آبی جاری به خطر افتاده است ، ادامه داد: طبق پیش بینی متوسط دمای هوا از امروز تا اواسط شهریور امسال بارندگی در حد نرمال ولی افزایش دمای هوا تا یک درجه دور از انتظار نیست.

وی با اظهار این که تغییرات اقلیمی مازندران سبب شد تا این خطه شمالی هم از بلیه ریزگرد و گرد و غبار برخوردار شود، تصریح کرد: یکی از عوامل اصلی ریزگرد ها ،کاهش ۱۱۵ سانتیمتری آب دریای خزر و پسروی آب است.

بهزادی با ذکر این نکته که وضعیت اقلیمی آب و هوای مازندران در معرض خطر قرار گرفته است و خطر اقلیمی پسروی آب دریای خزر در استان بسیار جدی است، گفت: خطر آتش سوزی جنگل و مرتع ناشی از پدیده جوی در مازندران نیز باید بسیار جدی گرفته شود.

وی گفت: تاکید می کنم پدیده آتش سوزی جنگل و مرتع شمال ایران پدیده جوی جدی ناشی از تغییرات اقلیمی است.

سرپرست اداره کل هواشناسی مازندران بیان داشت: اکنون پیش بینی هفتگی در مازندران بالای ۹۵ درصد صحیح است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha