استاندار: مدیریت پیشگیری از حوادث طبیعی در روستاهای مازندران جدی گرفته شود

ساری- ایرنا- استاندار مازندران با بیان اینکه مردم استان به خصوص روستاییان به عنوان تولید کنندگان محصولات کشاورزی که نقش محوری در امنیت غذایی ملی دارند نباید از حوادث طبیعی استان لطمه ببینند، گفت: هر گونه بی توجهی در اجرای طرح‌های پیشگیری مدیریت حوادث طبیعی در روستاهای استان پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، یوسف نوری روز چهارشنبه در جلسه ستاد بحران استان مازندران ضمن یاد و خاطره رئیس جمهور شهید، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بحران مدیریت در مازندران بیداد می‌کند .

وی با بیان اینکه ساماندهی رودخانه ها و حفظ و نگهداری پل های شهری و به خصوص روستایی در مازندران را باید جدی بگیریم، ادامه داد: بی توجهی به اجرای طرح‌های پیشگیری مدیریت بحران به خصوص آبخوانداری و آبخیزداری و ساماندهی و لایروبی رودخانه ها ، اکنون زمینه از بین بردن پل های روستایی و شهری را فراهم کردیم.

استاندار مازندران با اظهار این که پیشگیری در مدیریت بحران اصل اساسی است و از آن جایی که حوادث غیرمترقبه و طبیعی در دنیا روز به روز در حال افزایش است و مازندران نیز در تنوع حوادث طبیعی زبانزد شده است، تصریح کرد: دانشگاه های مازندران باید برای مدیریت پیشگیری از بحران طبیعی استان پای کار بیایند.

نوری با تاکید بر این که مردم مازندران به خصوص روستاییان که مولدو تولید کنندگان محصولات کشاورزی و نقش محوری در امنیت غذایی ملی هستند نباید از حوادث طبیعی استان لطمه ببینند، ادامه داد: برای همه حوادث غیرمترقبه و طبیعی مازندران باید بسته مدیریت پیشگیری بحران تعریف شود.

این مقام مسوول، به وجود سرعت گیرهای غیر مجاز مازندران که دردسر ساز شده است، اشاره کرد و بیان داشت: همه ما برخورد سرمان به سقف ماشین ناشی از سرعت گیرهای غیر مجاز را در استان تجربه کردیم.

نماینده عالی دولت در مازندران با ذکر این نکته که کار مردم نباید زمین بماند ، گفت: ایجاد راه دسترسی در روستاهای مازندران ضروری است. هر گونه بی توجهی به راه دسترسی به روستاها سبب افزایش مهاجرت می شود و این به فعالیت های کشاورزی و تولیدات محصولات کشاورزی ضربه می زند.

استاندار مازندران گفت: مدیریت الگوی مصرف انرژی در کشور به خصوص در مازندران بسیار کم عملیاتی و انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha