استاندار خراسان شمالی: فاروج با قابلیت‌های فراوان ظرفیت توسعه دارد

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: شهرستان فاروج با قابلیت های فراوان، بستر رشد و استعداد توسعه دارد که یکی از اولویت های توسعه این شهرستان در بخش کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا حسین نژاد عصر چهارشنبه در نشست با فعالان حوزه سیاسی و اجتماعی شهرستان فاروج اظهارکرد: این شهرستان در بخش کشاورزی با وجود زمین های مستعد، ظرفیت خوبی در تولید محصولات انگور و زعفران دارد که توسعه و راه اندازی صنایع تکمیلی باید به طور ویژه پیگیری شود.

وی بر پیگیری جدی برای جذب و حمایت از سرمایه گذاران در طرح های دارای توجیه اقتصادی برای توسعه این شهرستان تاکید کرد.

بهبود وضعیت اشتغال و تورم

استاندار خراسان شمالی در خصوص بهبود تورم و اشتغال جوانان استان اظهارکرد: رفع مشکل بیکاری و افزایش اشتغال در استان با طرح ها و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به صورت جدی دنبال می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته هدفگذاری ایجاد اشتغال برای استان خراسان شمالی بالغ بر ۱۳ هزار نفر بود اما اشتغالزایی برای بالغ بر ۱۵ هزار نفر و بیشتر از میزان هدفگذاری محقق شد و این آمار در حال بهبودی است.

حسین نژاد گفت: نرخ سالانه تورم در خراسان شمالی در فروردین ۱۴۰۲ در جایگاه چهارم و بالاتر از میانگین کشوری بود اما با اتخاذ سیاست‌های کلان دولت سیزدهم و اجرای طرح های مختلف، اکنون بیش از ۱۸ پله بهبود یافته است.

وی در زمینه رفع مشکل آب شرب و کشاورزی و منبع ذخیره آب در این استان افزود: این موارد توسط معاونت ها در حال پیگیری است.

به گزارش ایرنا، تکمیل پروژه های نیمه تمام، توجه به شهرک های صنعتی نیمه فعال و فراهم سازی سرمایه‌ گذاری در این شهرک ها، تکمیل طرح های ورزشی، رفع مشکلات در حوزه کشاورزی و پرداخت خسارت کشاورزان و اجرای طرح های مکانیزه، تعریض و مناسب سازی راه های روستایی و اختصاص قیر رایگان، راه اندازی صنایع تکمیلی، رفع مشکل آب شرب و آب کشاورزی، و اشتغال جوانان، برخی از مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

شهرستان فاروج با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha