۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۴۰
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85500032
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخواست آلمان از اسرائیل  برای موافقت با ارسال انبوه کمک به غزه

تهران-ایرنا- تنها ساعاتی پس از هشدار سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) مبنی بر اینکه احتمالا بیش از یک میلیون نفر از مردم غزه تا اواسط ژوئیه با مرگ و گرسنگی مواجه خواهند شد، آلمان روز چهارشنبه از اسرائیل خواست تا با ارسال انبوه کمک به غزه موافقت کند.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از "آناتولی", سباستین فیشر، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در یک نشست خبری در برلین با تاکید بر اینکه وضعیت انسانی در غزه "فاجعه بار" است، گفت: کمک رسانی به مردم غزه شکست خورده است.

وی افزود: « وضعیت برای مردم غیرنظامی بسیار دشوار است و این امر غیرقابل انکار است. درخواست ما از دولت اسرائیل این است که کمک های انبوه به نوار غزه ارسال کند.»

اظهارات فیشر در مورد وضعیت وخیم انسانی در غزه پس از انتشار گزارش گرسنگی جهانی فائو و خطرات ایجاد شده ناشی از بحران اسرائیل و فلسطین بیان شد.

این گزارش هشدار می‌دهد: «انتظار می‌رود درگیری‌های جاری در فلسطین سطوح فاجعه‌بار گرسنگی حاد را تشدید کند. این بحران همراه با مرگ, تلفات بی‌سابقه، ویرانی گسترده و آوارگی تقریباً کل جمعیت نوار غزه خواهد بود.»

پیش از این در اواسط ماه مارس ۲۰۲۴، پیش‌بینی شده بود که اگر خصومت ها پایان نیابد, قحطی تا پایان ماه مه در دو استان شمالی نوار غزه گسترده خواهد شد.

به گزارش ایرنا, دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه اعلام کرد که بیش از سه هزار و ۵۰۰ کودک در این منطقه به دلیل کمبود مواد غذایی و قحطی ناشی از اقدامات رژیم صهیونیستی در معرض مرگ قرار گرفته‌اند.

دفتر رسانه ای دولتی در غزه در بیانیه ای افزود: به دلیل اعمال سیاست ایجاد قطحی از سوی رژیم اسرائیل و کمبود مواد غذایی و مکمل های غذایی که در اثر جلوگیری این رژیم از ورود کمک‌های بشر دوستانه به غزه ایجاد شده است، بیش از سه هزار و ۵۰۰ کودک در این باریکه در معرض خطر مرگ قرار دارند.

این بیانیه افزود: بیش از سه هزار و ۵۰۰ کودک زیر پنج سال در نوار غزه به دلیل اعمال سیاست های گرسنه نگه داشتن کودکان توسط رژیم اسرائیل، کمبود شیر و غذا، کمبود مکمل های غذایی، محروم ماندن از واکسیناسیون و جلوگیری از ورود مواد غذایی و دارویی و کمک های بشردوستانه برای چهارمین هفته متوالی با خطر مرگ مواجهند.

دفتر رسانه ای دولتی در غزه با اشاره به اینکه این جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان غزه با سکوت جامعه بین المللی همراه شده است از مردم جهان خواست که با اقدامات موثر و کاربردی کودکان غزه را نجات دهند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) در کنار تجاوزات نظامی بی وقفه خود، با محاصره غزه و جلوگیری از ارسال کمک های بشردوستانه و مواد غذایی به این بخش، اوضاع این منطقه را فاجعه بار تر کرده است.

پیشتر منابع فلسطینی اعلام کرده بودند که شماری از نوزادان و کودکان فلسطینی در شمال نوار غزه بر اثر سوء تغذیه و کم آبی به شهادت رسیدند.

«کاترین راسل» مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از کودکان در غزه دچار سوء تغذیه حاد هستند، تاکید کرده بود که کودکان فلسطینی در غزه در آستانه مرگ هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha