پیش‌بینی برداشت ۹۳ هزار تن گندم در میاندوآب

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به آماده سازی مقدمات برای برداشت غلات در این شهرستان گفت: امسال پیش بینی می شود که ۹۳ هزار تن گندم از مزارع اینت شهرستان برداشت شود.

رضا مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین طبق پیش بینی ها در سال جاری یک هزار و ۶۰۰ تن کلزا از مزارع این شهرستان با استفاده از این تعداد کمباین برداشت خواهد شد.

وی اضافه کرد: انجام پیگیری های لازم جهت اخذ مجوز و راه اندازی مرکز خرید جدید گندم در روستای سرچنار این شهرستان در راستای جذب محصول تولیدی کشاورزان شهرستان ضرورت دارد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خواستار تعامل سازنده و همکاری ارگانها و عوامل دخیل در امر خرید تضمینی محصول کلزا و گندم تولیدی زارعان شهرستان، برنامه ریزی منسجم و اصولی جهت آماده سازی به موقع مراکز خرید تضمینی شهرستان، انجام تمهیدات لازم برای تحویل محصول کلزا و گندم تولیدی زارعان شهرستان به مراکز خرید میاندوآب و جلوگیری از خروج محصولات استراتژیک و راهبردی از شهرستان شد.

وی اظهار کرد: در این ایام انجام معاینه فنی کمباین ها و رعایت اصول فنی، برگزاری دوره های آموزشی برای کمباین داران در راستای به حداقل رساندن تلفات و جلوگیری از ریزش نامتعارف محصول هنگام برداشت، نظارت مستمر ناظران فنی کمباین بر نحوه فعالیت کمباین ها در زمان برداشت، تأمین به موقع سوخت ماشین آلات برداشت به ویژه اتخاذ تدابیر لازم جهت تخصیص و تامین سوخت برای کمباین های بدون پلاک و مهاجر ضروری است.

وی اضافه کرد: اطلاع رسانی مناسب به بهره برداران بخش کشاورزی درخصوص زمان دقیق برداشت، آهنگ حمل سریع توسط اداره غله جهت جلوگیری از ایجاد ترافیک و رفاه حال کشاورزان، حضور مستمر عاملین تشخیص و ذیحساب در مراکز خرید تضمینی، تسریع در روند ارائه بموقع لیست مشخصات گندمکاران توسط مراکز خرید به بانک کشاورزی به منظور پرداخت به موقع مطالبات این کشاورزان، ضدعفونی مرکز خرید تضمینی کلزا در روستای گوگ تپه توسط اداره تعاون روستایی این شهرستان باید مورد توجه کارشناسان این اداره قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی گفت: دشت میاندوآب با دارا بودن ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل کشت، ۲۶ هزار بهره بردار بخش کشاورزی، وجود منابع خاک حاصلخیز، اقلیم مناسب و سازگار و تولید سالانه بیش از ۸۷۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، یکی از قطب های مهم کشاورزی استان محسوب می شود.

میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha