استاندار: فرآیند سرمایه‌گذاری ارزی در فارس تسهیل می‌شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: با توجه به تشکیل شورای سیاستگذاری ارزی در فارس، فرآیند سرمایه‌گذاری ارزی در این استان تسهیل می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه شامگاه چهارشنبه در جلسه سیاستگذاری جذب سرمایه‌گذار در شیراز افزود: برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که شاهد افزایش استقبال سرمایه‌گذاران خارجی و رشد آن در استان باشیم.

وی ادامه داد: باید دلایل و موانعی که طی ۱۰ سال گذشته در استان سد راه سرمایه گذاری در فارس و موجب انصراف سرمایه‌گذاران شده شناسایی و نسبت به رفع آن موانع اقدام شود.

او اظهار کرد: همچنین سرمایه‌گذاری‌های ارزی که ظرف پنج سال گذشته در کشور به سرانجام رسیده نیز مورد بررسی قرار گیرد و پس از تطبیق آن با آمایش سرزمینی استان، پیشنهاد سرمایه‌گذاری در فارس نیز به سرمایه‌گذار ارائه شود.

استاندار: فرآیند سرمایه‌گذاری ارزی در فارس تسهیل می‌شود

استاندار فارس، با اشاره به نقش دیپلماسی در اقتصاد پویا و فعال گفت: رایزن‌های اقتصادی ایران در کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین سایر همسایگان، نقش موثری در افزایش سرمایه‌گذاری ارزی دارند و تقویت این رایزنی و افزایش تعاملات مورد تاکید است.

ایمانیه افزود: باید با استفاده از ظرفیت‌های صادر کنندگان استان تدابیری اتخاذ شود تا قسمتی از ارز حاصل از صادرات طبق فرایندهای قانونی در فارس سرمایه‌گذاری شود.

او ادامه داد: همچنین ضرورت دارد که قوانین حمایت از سرمایه‌گذاران به شکل مختصر، مفید و کاربردی جمع بندی شده و به اطلاع سرمایه گذاران رسانده شود تا شاهد افزایش سرمایه‌گذاری ارزی باشیم.

وی، با اشاره به اهمیت و نقش پنجره واحد سرمایه‌گذاری در توسعه سرمایه‌گذاری خارجی گفت: این پنجره آنطور که باید به نتیجه مطلوب نرسیده و همچنان شاهد وجود گره‌هایی در برخی دستگاه‌ها هستیم و لذا مدیران باید حضور فعالانه تری در این پنجره واحد داشته باشند.

در جلسه سیاستگذاری جذب سرمایه‌گذار و به دستور استاندار فارس، شورای سیاستگذاری سرمایه‌گذاری ارزی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تشکیل شد.

همچنین معاون هماهنگی امور گردشگری استانداری به عنوان نایب رییس شورا و اداره اقتصاد و دارایی، شرکت شهرک‌های صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی، اداره کل صمت، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، اتاق تعاون و اتاق بازرگانی استان نیز به عنوان اعضای این شورا معرفی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha