صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در کرمانشاه

۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۹
کد خبر: 85500301
صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - هواشناسی کرمانشاه در پی عبور امواج کوتاه همراه با بارش‌های همرفتی و محلی در استان، هشدار سطح زرد را برای نواحی شرقی و شمالی استان کرمانشاه صادر کرد.

به گزارش ایرنا در این اطلاعیه آمده است: خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر عبور امواج کوتاه همراه با بارش‌های همرفتی و محلی است که می‌تواند منجر به رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و احتمال باد نسبتاً شدید لحظه‌ای شود.

فعالیت این سامانه جوی در استان به ویژه در نواحی شرقی و شمالی از اواسط پنجشنبه آغاز و تا اواخر وقت پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، محافظت از تجهیزات برقی در برابر رعدوبرق، احتیاط در رانندگی به دلیل لغزندگی جاده‌ها، اجتناب از قرار گرفتن در ارتفاعات و محل‌های با خطر برخورد صاعقه، اطمینان از استحکام سازه‌ها به ویژه سازه‌های بلند و موقت و هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی از جمله تمهیداتی است که باید در نظر گرفته شود.

هواشناسی کرمانشاه اعلام کرده این اقدامات می‌تواند به کاهش خطرات و آسیب‌های ناشی از شرایط جوی ناپایدار کمک کنند و ایمنی مردم و اموال عمومی را تضمین نمایند.

بر اساس آخرین داده‌های هواشناسی، از پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده، امواجی کوتاه به تناوب از جو منطقه عبور کرده؛ علاوه بر رشد ابر و در بعضی ساعات وزش باد، ممکن است، بویژه در ساعاتی از بعد از ظهر و عصر هر روز، رگبارهای پراکنده‌ای از باران و رعدوبرق نیز، در سطح استان به همراه داشته باشد.

احتمال این رگبارها در روز پنجشنبه و در مناطق کوهستانی شرق و شمال استان بیشتر به نظر می‌رسد. همچنین از روز پنجشنبه تا یکشنبه، متوسط دمای هوا (خصوصاً دمای شبانه) در غالب نقاط به آرامی افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha