هواشناسی کرمانشاه نسبت به وزش باد شدید هشدار زرد صادر کرد

کرمانشاه - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه نسبت به وزش باد نسبتا شدید همراه با گرد و خاک محلی در جو این استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با تقویت نسبی شرایط ناپایدار در روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه وزش باد نسبتاً شدید، گرد و خاک محلی با احتمال نفوذ غبار در سطح استان پیش بینی می شود.

سعید قاسمی نسبت به احتمال وقوع خسارت به سازه ها به ویژه سازه های بلند و موقت، کاهش کیفیت هوا و میدان دید هشدار داد و افزود:منطقه اثر این شرایط جوی کل استان و عمدتاً نیمه غربی و نواحی مرزی کرمانشاه است.

وی ادامه داد: بر همین اساس احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق نیز طی روزهای دوشنبه و سه شنبه وجود دارد که این شرایط با مخاطراتی همچون احتمال لغزندگی جاده ها و برخورد صاعقه به ویژه در نواحی کوهستانی شرق و شمال استان وجود دارد.

قاسمی، نسبت به اطمینان از استحکام سازه ها، اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای همه گروه‌های سنی به ویژه بیماران قلبی ریوی و سالمندان، پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات حساس به گردوخاک، اجتناب از قرار گرفتن در ارتفاعات و محل‌های با خطر برخورد صاعقه، محافظت تجهیزات برقی در برابر رعدوبرق و احتیاط در رانندگی هشدار داد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha