گرد و غبار موجب کاهش میزان دید افقی در قصرشیرین شد

قصرشیرین - ایرنا - ورود سامانه جوی ناپایدار و وزش باد همراه با گرد و غبار به آسمان قصرشیرین، باعث کاهش دید افقی در این شهرستان مرزی غرب استان کرمانشاه طی امروز یکشنبه به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ متر شد.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون دید افقی در این شهرستان به ۲ هزار و ۵۰۰ متر رسیده که هفت هزار و ۵۰۰ متر کمتر از حد استاندارد هوای سالم است.

امیرپرویز نجفی، دمای قصرشیرین را هم اکنون ۴۴ درجه بالای صفر و رطوبت موجود در هوا را ۱۰ درصد اعلام و اظهار کرد: پیش بینی می شود بیشینه دمای هوای امروز به ۴۵ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد ضمن اینکه حداکثر سرعت وزش باد در این شهرستان گرمسیری به ۱۴ متر بر ثانیه معادل ۵۱ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: سامانه ناپایدار جوی تا فردا دوشنبه بر جو منطقه حاکم است و در این مدت شاهد وزش باد، گرد و غبار، رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق خواهیم بود.

نجفی با بیان اینکه از ابتدای خردادماه تاکنون قصرشیرین پنج روز غبارآلود بوده است، میزان بارندگی شهرستان قصرشیرین از ابتدای امسال تاکنون را ۲۰۲.۵ میلی‌متر و طی سال زراعی جاری (از مهرماه پارسال تاکنون) ۴۸۸ میلی متر باران اعلام کرد.

شهرستان گرمسیری قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha