۳۴ طرح شهری در مشهد به بهره‌برداری رسید

مشهد- ایرنا- ۳۴ طرح شهری در یکی از مناطق کم برخوردار مشهد بهره برداری و عملیات اجرایی ۲ طرح نیز آغاز شد و در مجموع برای این طرح ها سه هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در این آیین گفت: مشکلات زیادی در مناطق حاشیه شهر وجود دارد که مالکیت و مشکلات اوقاف از آن جمله است.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: شتاب حل مسایل ریز و درشت در شهر مشهد با جدیت در حال پیشرفت است و امیدواریم مشکلات مالکیتی نیز حل شود.

شهردار مشهد نیز در این آیین گفت: یکی از طرح‌های مهم منطقه، تعریض پل "دهرود" در راستای رفع معضل ترافیک رسالت بود و امروز مجموعه آبی رسالت کلنگ‌زنی می‌شود که باعت رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

محمدرضا قلندر شریف افزود: عملیات اجرایی بوستان "قرقی" حدفاصل کشمیری ٢٢ و ٢۴ نیز امروز آغاز شد و ٣٣ طرح دیگر نیز در منطقه سه بهره‌برداری می‌شود.

وی ادامه داد: منطقه سه شهرداری از محدوده بافت پیرامونی منطقه ثامن ( بافت حرم رضوی) است، بافت ثامن از مناطق اولویت دار مدیریت شهری است و ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار امسال برای طرح‌های این منطقه پیش بینی شده است.

لزوم توجه به مناطق حاشیه شهر

فرماندار مشهد نیز در این آیین گفت: در ستاد بازآفرینی شهرستان مشهد برنامه‌های خوبی برای حاشیه شهر صورت گرفته و با همت شهردار مشهد و نمایندگان مجلس باید مسایل این مناطق برطرف شود.

محسن داوری افزود: امروز شاهد برطرف شدن بخشی از نیازمندی مردم حاشیه شهر در حوزه‌های ورزش و عمرانی هستیم و این دغدغه مدیریت شهری و شهردار شایسته قدردانی است.

وی ادامه داد: یکی از مسایل این منطقه،موضوع مالکیت اراضی و املاک است که پیگیر آن هستیم تا هرچه سریع تر برطرف شود، اگر مشکلات مالکیت رفع شود بسیاری از مشکلات دیگر نیز حل خواهد شد و این مهم در گرو همت همه مسوولان به ویژه مسوولان شهری و نمایندگان مجلس است.

تخصیص ۴۰ درصد اعتبارات مصوب به حاشیه شهر

عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این آیین گفت: اعتبارات زیادی به حوزه زیرساختی مناطق حاشیه‌ای اختصاص یافته است که نتیجه آن عدم آب افتادگی این مناطق در سیل اخیر به ویژه منطقه سه بود.

سید ابراهیم علیزاده افزود: رویکرد شورای ششم سوق دادن شیب اعتبارات به سمت حاشیه شهر است و براساس آخرین گزارش، حداقل ۴٠ درصد اعتبار مصوب به حاشیه شهر تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: کمبود فضای سبز در منطقه سه شهرداری جدی است، به همین دلیل راه اندازی ۶ بوستان محلی در برنامه اعتبارات منطقه پیش بینی شده است.

شهردار منطقه سه شهرداری مشهد نیز در این آیین گفت: به همت مدیران شهری نگاه ویژه‌ای به مناطق حاشیه شهر شده و بودجه عمرانی منطقه سه نیز ۲برابر افزایش یافته است.

سیدعلی حسینی ملک آباد افزود: تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد چندین طرح ورزشی آماده‌سازی و تحویل مردم می شود.

وی ادامه داد: با آغاز عملیات اجرایی مجموعه آبی رسالت، شاهد رقم خوردن فصل جدیدی برای مردم به ویژه بانوان منطقه خواهیم بود.

شهرداری منطقه سه مشهد از مرکز شهر و خیابان شیرازی تا حاشیه شهر و محدوده هایی مانند "خواجه ربیع، رسالت، سیس آباد، قرقی و مهرگان" ادامه داشته و با دارابودن ظرفیت های گردشگری و طبیعی چون آرامگاه خواجه ربیع، باغ نادری، ایستگاه بزرگ راه ‌آهن مشهد و بوستان بزرگ بهار، وظیفه خدمت رسانی به زائران و مجاوران را برعهده دارد.

این منطقه، به عنوان دومین منطقه بزرگ مشهد از لحاظ جمعیتی، شامل چهار ناحیه و ۱۷ محله با وسعت سه هزار و ۳۰۷ هکتار است که طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیتی۴۰۰ هزار نفری را در خود جای داده‌ است.

۲۹ درصد مساحت منطقه سه را سکونتگاه‌های غیر رسمی تشکیل می دهد و ۵۶ درصد جمعیت منطقه در این بافت ها زندگی می کنند و جمعیت در این محدوده ها متراکم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha