امام جمعه همدان: مکتب اسلام به رفتار حکیمانه با طبیعت تاکید دارد

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: دین مبین اسلام به رفتار حکیمانه با طبیعت تاکید دارد چرا که محیط زیست مظهر جمال الهی است و باید از آن لذت برد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت هفته محیط زیست با شعار "سهم من در تداوم حیات" اظهار کرد: اسلام برای ارتباطات چهارگانه انسان مواردی را تنظیم و مطرح کرده که شامل ارتباط با خدا، ارتباط با خود، ارتباط با همنوعان و ارتباط حکیمانه با طبیعت و محیط زیست است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زیبایی طبیعت نیز امانت خداست و باید آن را حفظ کرد تصریح کرد: برخی مواقع بشر به علت منافع مادی به محیط زیست و الوند زیبا دست اندازی کرده در حالیکه این اقدامات، زیبایی های طبیعت را برای آیندگان از بین می برد.

آیت الله شعبانی موثقی تسخیر طبیعت را بهره مندی و منفعت رسیدن به انسان دانست و گفت: حاکمیت ها باید زمین های بایر را برای آباد کردن به مردم بدهند و این اقدام ارتقا و حفظ محیط زیست است.

امام جمعه همدان گفت: محیط زیست تنها برای گردشگری و دیدن زیبایی های آن نیست بلکه در ورای این زیبایی ها، طبیعت نشانه حق است و باید از این طریق مالک اصلی را دید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha