صندوق قرض الحسنه امداد ولایت چهارهزار میلیارد ریال وام در کردستان پرداخت کرد

سنندج- ایرنا- مدیر امور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان کردستان گفت: این صندوق از ابتدای تاسیس تاکنون در استان، چهار هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

به گزارش ایرنا، جلال محمودیان روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس صندق قرض الحسنه امداد ولایت در سنندج اظهار کرد: صندوق امداد ولایت دی ماه سال ۱۳۹۵ در استان کردستان راه اندازی شد و در طول این سال ها ۴۳ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان و سایر نیازمندان پرداخت کرده است.

وی افزود: ۲۶ هزار فقره از این میزان تسهیلات به مبلغ هزار و ۶۰۹ میلیارد ریال در حوزه کارگشایی، ۹ هزار فقره به مبلغ هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال در حوزه اشتغال و خودکفایی و ۶ هزار فقره به مبلغ۸۸۵ میلیارد ریال در حوزه خرید و ساخت مسکن و مابقی نیز در حوزه های دیگر پرداخت شده است.

مدیر امور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کردستان با بیان اینکه به صورت میانگین هر سال پنج هزار فقره تسهیلات پرداخت شده است، یادآور شد: این صندوق سال گذشته پنج هزار و ۴۲۱ فقره تسهیلات به ارزش هزار و ۳۳۷ میلیارد ریال در سرفصل های مختلف پرداخت کرده است.

صندوق قرض الحسنه امداد ولایت چهارهزار میلیارد ریال وام در کردستان پرداخت کرد

وی به اهداف صندوق قرض الحسنه امداد ولایت اشاره کرد و گفت: جذب سپرده خیرین، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در زمینه ایجاد اشتغال، ازدواج، مسکن، درمان بیماری‌های سخت و کمک هزینه تحصیلی از جمله مهمترین اهداف این صندوق است.

محمودیان اضافه کرد: پرداخت تسهیلات این صندوق تا مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال بدون کارمزد است و از این مبلغ بالاتر فقط سه درصد کارمزد دارد، ضمن اینکه پرداخت تسهیلات در این صندوق با کمترین تشریفات اداری انجام می شود و زمان تشکیل پرونده تا پرداخت فقط ۷۲ ساعت زمان می برد.

وی یادآور شد: یکی از برنامه‌ها و اهداف اصلی این صندوق کمک به نیازمندان و محرومان جامعه با استفاده از منابع امداد و سپرده گذاری خیران است و با ارائه تسهیلات علاوه بر مددجویان زیر پوشش کمیته امداد به نیازمندانی غیرتحت پوشش نیز کمک می کند.

مدیرامور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کردستان با بیان اینکه اولویت ما در پرداخت تسهیلات مددجویان امداد و در راس آن زنان سرپرست خانوار است، اظهار کرد: مددجویان زیرپوشش کمیته امداد می توانند در صورت نداشتن ضامن، از خود امداد ضمانت اخذ کرده و تسهیلات دریافت کنند.

وی افزود: در حال حاضر صندوق ضمانت اشتغال در راستای کمک به زنان سرپرست خانوار ایجاد شده است که می تواند این افراد را برای دریافت تسهیلات از این صندوق و سایر بانک‌ها ضمانت کند.

محمودیان ادامه داد: همچنین قرار است شعبه دیجیتال این صندوق با ۹ خدمت اصلی بانکداری در سال جاری ایجاد شود که با ایجاد این شعبه دیگر نیاز به حضو وام گیرنده و ضامن نیست و کارها بصورت الکترونیکی انجام می شود.

وی از افراد خیر و نیکوکار خواست، با سپرده گذاری و انجام عملیات بانکی خود در صندوق در این کار خیر مشارکت کرده و با حفظ سرمایه اصلی خود به رفع مشکلات مختلف نیازمندان کمک کنند.

صندوق قرض الحسنه امداد ولایت توسط کمیته امداد و با اخذ مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با هدف کمک به ترویج فرهنگ قرض الحسنه و تحقق سیاست‌های بانکداری اسلامی تاسیس شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha