بنیاد علوی اجرای یکهزار و ۷۵۰ طرح اشتغال را در خراسان‌شمالی هدف‌گذاری کرد

بجنورد- ایرنا- مجری بنیاد علوی در خراسان‌شمالی گفت: اجرای یکهزار و ۷۵۰ طرح اشتغالزایی این نهاد در استان با چهار هزار میلیارد ریال اعتبار در سالجاری هدف‌گذاری شده است.

جواد عبدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد یکهزار و ۷۰۰ مورد مربوط به طرح های اشتغالزایی کوچک، ۳۰ مورد مربوط به طرح های کارگاهی کوچک و ۲۰ مورد طرح های اشتغالزایی بزرگ است.

وی افزود: پس از تعیین نقاط هدف و زنجیره های ارزش تعیین کننده، اهلیت‌سنجی متقاضیان طرح های اشتغالزایی بنیاد علوی برای توانمندسازی مناطق کم برخوردار آغاز می شود.

مجری بنیاد علوی در خراسان‌شمالی گفت: تسهیلات اشتغالزیی به افراد توانمند که میزان آن بستگی به نوع اشتغال دارد، پرداخت می شود.

عبدی خاطرنشان کرد: تمرکز اصلی بنیاد علوی در سال جاری بر مساله اشتغال است و حدود ۷۰ درصد اعتبارات در این خصوص هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به ماموریت های بنیاد علوی در حوزه توانمندسازی مناطق محروم و ارتقای سلامت جامعه گفت: توسعه بازار کسب و کارها، حمایت از احیای قنوات، توسعه طرح های اشتغالزایی کارگاهی خرد تا هفت نفر شاغل و مهارت آموزی و مشاوره شغلی از برنامه هایی است این نهاد در سالجاری برای توانمندسازی مناطق محروم دنبال خواهد کرد.

عبدی ادامه داد: برنامه بسته خدمات بیماری های چشمی، طرح تهیه تجهیزات توانبخشی، طرح پوشش عمل های جراحی ضروری، برنامه بسته خدمات بیماری دهان و دندان و تهیه بسته خدمات مادران باردار و شیرده بخشی از برنامه های این بنیاد برای ارتقای سلامت در جامعه است.

بنیاد علوی به عنوان بازوی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان مسوول پیاده سازی الگوی جامع آبادانی و پیشرفت در مناطق کم برخوردار است.

استان خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha