۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 2175
کد خبر: 85501119
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افکارعمومی غرب موجودیت رژیم صهیونیستی را زیر سوال بردند

تهران- ایرنا- نتایج نظرسنجی‌ها در کشورهای غربی نشان می دهد که میزان حمایت از اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه نسبت به چند ماه قبل به شدت کاهش یافته است و حتی شهروندان اکنون موجودیت این رژیم را زیر سوال می‌برند.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا، تارنمای «The Cradle» نوشت، بیشتر جوانان بریتانیایی اعتقاد دارند که رژیم صهیونیستی نباید وجود داشته باشد.

بر اساس نظرسنجی که موسسه Unherd انجام داد ۵۴ درصد از شرکت‌کنندگان مخالف وجود رژیم صهیونیستی بودند و تنها ۲۱ درصد از افراد از آن حمایت کرده اند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثریت شهروندان جوان در انگلستان پس از مشاهده بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه، به این نتیجه دست یافته اند که «رژیم صهیونیستی نباید وجود داشته باشد».

نظرسنجی فوق در بین ۱۰۱۲ شرکت کننده و با محوریت مسائل بین المللی و سیاست خارجی صورت گرفت. بررسی اولیه از نتایج این نظرسنجی تخصصی که به وسیله Focaldata انجام شد، نشان داده است که ۵۴ درصد از افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله فکر می کنند که موجودیت دولت اسرائیل بی دلیل است. تنها ۲۱ درصد افراد دیدگاهی مخالف با این موضوع و در حمایت از آن دولت داشتند.

این نتیجه گیری با یافته های نظرسنجی های قبلی UnHerd در مورد همین موضوع مطابقت دارد. پیش از این در یک بررسی جداگانه، از شرکت کنندگان خواسته شد تا نظرشان در مورد مسئول آغاز جنگ در غزه را اعلام کنند.

نیمی از شرکت کنندگان رژیم صهیونیستی را به عنوان مسئول جنگ بیان کردند؛ یک چهارم شرکت کنندگان در نظرسنجی هم حماس را مقصر دانستند و ۱۹ درصد افراد نیز اعتقاد داشتند که هر دو طرف به یک اندازه مسئول شروع جنگ هستند.

نکته مهم دیگر در این نظرسنجی آن است که اکثریت بریتانیایی ها احساس می کنند که دولت این کشور باید از دخالت در جنگ غزه خودداری کند.

علاوه بر این ۲۷ درصد افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، از داشتن موضع و دیدگاه محکم تر علیه رژیم صهیونیستی حمایت کرده اند. این در حالی است که ۱۲ درصد شرکت کنندگان خواستار اتخاذ رویکرد سختگیرانه تری در قبال فلسطینی ها شدند. در همین حین ۳۵ درصد از پاسخ دهندگان اعتقاد داشتند که بریتانیا باید از بر عهده گرفتن هر گونه نقش در این مناقشه خودداری کند.

افکارعمومی غرب موجودیت رژیم صهیونیستی را زیر سوال بردند

جالب اینجاست که در دیگر بررسی ها نیز افکارعمومی تقریبا نتایج مشابهی را نشان داده اند. بر اساس نظرسنجی موسسه شناخته شده «گالوپ» اکنون چند ماه پس از آغاز مناقشه، تنها ۳۶ درصد از شهروندان آمریکایی اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه را تایید می‌کنند.

طبق تمامی نظرسنجی‌ها حمایت از عملیات نظامی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه در آمریکا در هشت ماه گذشته به شدت کاهش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha