روایت «هیل» از موقعیت «حساس» بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ در بحبوحه جنگ غزه

تهران-ایرنا- تارنمای «هیل» امروز (چهارشنبه) نوشت: «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مورد موضوعی که امیدها برای پیروزی مجدد او در انتخابات ۲۰۲۴ را تهدید می‌کند، با برهه زمانی حساسی مواجه شده و آن مساله « «جنگ در غزه» است.

به گزارش ایرنا، این رسانه آمریکایی نوشت: فشارها برای آتش‌بس در نوار غزه می‌تواند سرنوشت جو بایدن را در سال ۲۰۲۴ تعیین کند. بایدن تمام تلاش خود را برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای میان اسرائیل و حماس گذاشته است که به گفته او می‌تواند به توقف دائمی درگیری‌ها منجر شود.

«هیل» با اشاره به اینکه «با این حال به دلایل زیادی این راهکاری پرخطر است»، افزود: بایدن گرفتار جریان‌های سیاسی مخالف خطرناکی شده است.

بر اساس این گزارش، چپ‌ها از او می‌خواهند که محدودیت‌های بسیار بیشتری را بر اسرائیل اعمال کند. اما دموکرات‌های حامی اسرائیل نسبت به هرگونه کاهش حمایت آمریکا [از رژیم صهیونیستی] محتاط هستند و جمهوری‌خواهان مشتاق هستند که او [بایدن] را به عنوان فرد «علاقه‌مند به ترور» محکوم کنند.

نظرسنجی هاروارد «CAPS/Harris» در ماه گذشته میلادی نشان داد که تنها ۳۶ درصد از رای دهندگان آمریکایی مدیریت بایدن را در جنگ غزه تایید می‌کنند که کمترین میزان رضایت از او تاکنون بوده است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رای دهندگان جوان ترقی‌خواه به طور ویژه از سیاست‌های بایدن در غزه ناراضی هستند.

این رسانه آمریکایی افزود: از آنجایی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر [رژیم] اسرائیل برای سخنرانی در کنگره آمریکا به واشنگتن دعوت شده است، ترقی‌خواهان آمریکا به طور قطعی به این دیدار یک رهبر خارجی که متهم به جنایات جنگی است، اعتراض خواهند کرد.

حتی بایدن در مصاحبه جدیدی با مجله «تایم» که روز گذشته (سه‌شنبه) منتشر شد، اشاره کرد که نتانیاهو می‌تواند جنگ در غزه را به خاطر منافع سیاسی خود طولانی کند.

«هیل» با اشاره به بیش از ۳۶ هزار فلسطینی شهید در پی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، نوشت: تلفات انسانی این جنگ فاجعه‌بار است. همچنین حدود ۸۰ درصد از جمعیت غزه آواره شده‌اند و این یک بحران انسانی بی‌رحمانه است. همه این‌ موضوعات بایدن را در موقعیت سختی قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا، جو بایدن جمعه (۱۱ خرداد) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی یک پیشنهاد جدید برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا ارائه کرده و از طرفین خواست این فرصت را از دست نداده و بر سر این پیشنهاد به توافق برسند.

بر اساس این طرح مورد ادعای بایدن، ابتدا یک آتش‌بس ۶ هفته‌ای برقرار خواهد شد که در این بازه زمانی جنبش حماس و رژیم صهیونیستی برای یافتن راهی برای پایان جنگ مذاکره خواهند کرد. با این‌ حال، اگر مذاکرات بیشتر از ۶ هفته به طول بینجامد، آتش‌بس موقت تا زمان حصول یک توافق نهایی برای پایان جنگ، تمدید خواهد شد.

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که مرحله اول این طرح سه مرحله‌ای رژیم صهیونیستی که ادعا می‌کند تحویل جنبش حماس شده است، شامل آتش‌بس کامل، خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از نواحی پرجمعیت در نوار غزه، آزادی برخی از اسیران و تحویل اجساد برخی از اسیران، بازگشت غیرنظامیان فلسطینی به منازل خود در نوار غزه و افزایش کمک‌های انسانی می‌شود.

همچنین مرحله دوم این طرح نیز شامل پایان دائمی خصومت‌ها، تعامل برای آزادی اسیران باقی‌مانده و خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از نوار غزه است.

این طرح در مرحله سوم نیز شامل طرح عمده برای بازسازی نوار غزه و تحویل اجساد اسیران به خانواده‌هایشان است.

پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha