۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۲
کد خبر: 85501146
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار امام جمعه یاسوج نسبت به خطرات پیری جمعیت

۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۲
کد خبر: 85501146
هشدار امام جمعه یاسوج  نسبت به خطرات پیری جمعیت

یاسوج - ایرنا - امام جمعه یاسوج پیری جمعیت را یک تهدید جدی دانست و گفت: باید با برنامه ریزی و ارائه راهکارهای مناسب برای مقابله با این تهدید چاره‌ای نو دراندیشید.

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: امروزه با توجه به استقبال نکردن دختران و پسران به امر معنوی و واجب ازدواج سایه سنگین مشکل رشد منفی و پیری جمعیت در حوزه های مختلف سخت تر از تحریم ها و جنگ خواهد بود.

وی بیان کرد: در صورتی که روند پیری جمعیت ادامه داشته باشد در آینده با مشکلات زیادی روبه رو خواهیم شد.

حسینی با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوان ترس از فقر را مانعی برای ازدواج قرار داده‌اند گفت: ازدواج یک امر معنوی و سلوک الهی است که باید از سوی مسلمانان اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به عنوان یکی از شایسته ترین و مستحکم ترین پیوندها در اسلام بوده است اضافه کرد: کارمندان مجرد باید نسبت به ازدواج و فرزند آوری به عنوان یک مسئولیت اجتماعی مهم اقدام کند و سهل انگاری هر فرد در این زمینه خیانت است.

حسینی با بیان اینکه خانواده در فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه ای دارد، گفت: نیاز است جوانان با الگو قراردادن فریضه ازدواج شرایط زندگی بهتر برای خود و خانواده را فراهم کنند.

وی با اشاره به شهادت امام جواد (ع) و نقش مهم آن در مذهب تشیع گفت: امام جواد(ع) با تدابیر هوشمندانه ای که به کار گرفتند، علی رغم دوران کوتاه امامتشان در حفظ و صیانت از تشیع بزرگترین نقش را داشت.

حسینی افزود: از آن جایی که حضرت امام جواد در سن خردسالی (ظاهراً بین ۷ تا ۹سالگی) به امامت رسید، مفهوم امامت و خلافت انسانی در اندیشه توده شیعی تغییر کرد.

امام جمعه یاسوج بیان کرد: این امام بزرگوار، حضوری موثر و کارآمد در مباحث علمی از جمله مناظرها داشت و از این طریق برتری و تسلط خود را بر سایر علمای هم عصر خود را به اثبات رساند.

حضرت امام محمدتقی(ع) فرزند امام رضا(ع) در سال ۱۹۵ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود. نام مبارک ایشان محمد و القاب و کنیه‌ های فراوانی از جمله جواد و ابوجعفر دارد.

این امام بزرگوار در مکتب علم الهی اهل بیت(ع) تربیت یافت و بعد از شهادت پدر مهربانش ثامن الحجج(ع) در هفت سالگی به امامت رسید و ۱۷ سال رهبری شیعیان را برعهده گرفت.

سرانجام امام جواد(ع) در آخر ماه ذی القعده سال ۲۲۰ هجری قمری به شهادت رسید و در کنار بارگاه منور جد بزرگوارش امام موسی کاظم(ع) در کاظمین به خاک سپرده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha