۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۶
کد خبر: 85501198
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطیب جمعه جیرفت: اخلاق اسلامی در انتخابات رعایت شود

جیرفت- ایرنا- امام جمعه موقت جیرفت با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تیرماه امسال گفت:رویکرد و عملکرد همه در انتخابات باید مبتنی بر اخلاقی اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام حسین جهانبانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جیرفت اظهار کرد: حیثیت و آبروی مومن در اسلام از بالاترین اهمیت برخوردار و هتک حرمت مومن از بزرگترین گناهان است.
وی افزود: تقوا در انتخابات مبنی بر این است که در پی شایسته ترین فرد باشیم.

امام جمعه موقت جیرفت با تاکید بر اینکه شایسته ترین افراد برای ریاست جمهوری باید ۲ ویژگی باید داشته باشند گفت: اولین ویژگی این است که متدین ترین باشند و این موضوع با پیشینه و عملکرد کاندیداها قابل تشخیص است.

خطیب جمعه جیرفت درباره دومین ویژگی شایسته ترین انتخاب بیان کرد: توانمندترین افراد در کاری که قرار است به آنها سپرده شود را انتخاب کنیم، چه بسا کسی متدین است اما توان کاری که قرار است به او سپرده شود را ندارد.
وی به یکی از راه های شناخت کاندیدای اصلح اشاره کرد و افزود: باید دقت کنیم چه کسانی یا جریانی به آنها کمک و از آنها حمایت می کنند.
حجت الاسلام جهانبانی یادآور شد: همه جریان ها امتحان خود را پس داده‌اند بنابراین جریان هایی که امتحان خود را به شکل بهتری پس داده‌اند برگزینیم و این یک معیار است.
وی تاکید کرد: انتخاب اصلح یک وظیفه عقلایی است، اقتضای تقوای انتخاباتی هم این است که ریاست جمهوری را به لایق ترین بسپارند.

حجت الاسلام جهانبانی با تاکید بر ضرورت مشارکت و حضور حداکثری مردم گفت: انتخابات مساله حساس و سرنوشت ساز برای کشور است و حضور مردم در حقیقت ابراز وفاداری به نظام و مظهر مردم سالاری دینی به شمار می‌رود.
وی با طرح این سئوال که در کدام کشور همچون ایران تا این حد به مردم بها داده می شود اضافه کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی نمادهای برجسته مردم سالاری دینی داریم، مردم رهبری را با واسطه اما رییس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و شوراها را بدون واسطه انتخاب می کنند.

امام جمعه موقت جیرفت همچنین با اشاره به وضعیت جنگ غزه تاکید کرد: هم ادامه و هم توقف جنگ به زیان رژیم فاسد اسرائیل و آمریکا است و نتیجه این انتخاب چیزی جز پیروزی مردم غزه و فلسطین نخواهد بود.
وی گفت: این نشان می‌دهد امروز اسرائیل و آمریکا در باتلاق گیر کرده اند، به بن بست رسیده‌اند و نابودی رژیم صهیونیستی حتمی است.

حجت الاسلام جهانبانی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی از گروه کوچک مقاومت شکست سختی خورده است و هشت ماه بعد از طوفان الاقصی با همه تلاش ها به هیچکدام از اهداف خود نرسیدند.

موانع ازدواج آسان، فرهنگی است

وی در بخش دیگری از خطبه موانع ازدواج را دغدغه رهبر معظم انقلاب، مردم و جوانان دانست و افزود: عمده موانع ازدواج آسان موانع فرهنگی است و تفاخرها، چشم و هم چشمی ها و تجمل طلبی ها نمی گذارد کار پیش برود.
حجت‌الاسلام جهانبانی اضافه کرد: خانواده ها اگر عادت کنند ازدواج ها را ساده و بی پیرایه و بی تشریفات انجام دهند بسیاری از مشکلات جوانان حل می شود.

وی در ادامه تاکید کرد؛ مردم شهر جیرفت انتظار اتمام سریع طرح فیبر نوری را دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha