دانش آموزان قشمی با صنعت هوانوردی آشنا شدند

قشم - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: دانش آموزان دختر آموزشگاه نمونه دولتی حضرت خدیجه(س) بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس امروز شنبه در اردوی یکروزه پایان کلاس های صنعت هوانوردی (طرح بوم) با نحوه ورود به دانش این صنعت آشنا شدند.

حسین رنجبر گلشواری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طرح بوم، یکی از برنامه‌های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش است که با هدف ایجاد روحیه نوآوری و کارآفرینی،آشنایی و توانمندسازی دانش‌آموزان در زمینه استعدادها و مهارت‌های بومی محل زندگی آنان و ارتقای سطح معلومات دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلفی که در کتاب های درسی موجود نیست و در کلاس‌ درس بحث نمی‌شود، به اجرا در می‌آید.

دانش آموزان قشمی با صنعت هوانوردی آشنا شدند

وی ادامه داد: این طرح ۶۰ ساعت از زمان آموزش در طول سال تحصیلی را به خود اختصاص می‌دهد که به صورت ۲ ساعت در هفته انجام می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم توضیح داد: در اجرا و برگزاری این طرح دانش آموزان پایه های هفتم، هشتم و نهم آموزشگاه نمونه دولتی حضرت خدیجه این شهرستان مرزی ضمن بازدید از فرودگاه بین المللی قشم از نزدیک با هواپیما و ساختار آن، شرایط موثر بر انجام یک پرواز، مراحل آماده سازی هواپیما قبل و بعد از پرواز و موارد مربوط به ایمنی و امنیت پرواز آشنا شدند.

دانش آموزان قشمی با صنعت هوانوردی آشنا شدند

رنجبر گلشواری اضافه کرد: در این بازدید دانش آموزان قشمی با قسمت های مختلف فرودگاهی از قبیل واحد ایمنی زمینی، هواشناسی هوانوردی، حقوق مسافر و شرکت های هواپیمایی، مقررات مربوط به مسافر و بار و واحدهای عملیاتی سالن های پروازی دیدن کردند.

وی گفت: مسوولان و کارشناسان فرودگاه بین المللی قشم نیز در این بازدید در خصوص فرودگاه و بخش های مختلف و نحوه عملکرد آنها توضیح های تکمیلی را ارایه کردند.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha