اعتبارات طرح های ملی خراسان‌شمالی ۸۲ درصد افزایش یافت 

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: اعتبارات طرح های ملی استان در جدول پیوست قانون بودجه ۱۴۰۳ نسبت به بودجه سال گذشته ۸۲ درصد افزایش یافت. 

مرتضی بهزادفر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اعتبار طرح های ملی به نام خراسان‌شمالی در قانون بودجه سالجاری ۱۸ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال است که این رقم در سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال بود.

وی افزود: اعتبارات استانی نیز در قانون بودجه امسال با ۳۱ درصد افزایش به ۳۱ هزار میلیارد ریال ارتقا یافته است، افزایش منابع استانی به ویژه در بخش توازن و ارتقای شاخص ها و رفع عدم تعادل های منطقه ای محسوس است.

بهزادفر با تاکید بر توجه دولت سیزدهم در سرعت دادن به اجرای طرح های عمرانی ناتمام گفت: رویکرد دولت سرعت دادن زمان بهره برداری از طرح ها بود تا مردم زودتر از مزایای آن بهره مند شوند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: یکی از اقدامات ارزنده دولت، تخصیص اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استان های سردسیر در نیمه نخست سال است، بر اساس قانون بودجه امسال، اعتبارات عمرانی ۱۱ استان از جمله خراسان شمالی در نیمه نخست سال تخصیص می یابد.

بهزادفر تصریح کرد: پیش از این تخصیص اعتبارات عمرانی با تاخیر و در آستانه فصل سرد سال انجام می شد و در عمل زمان مناسب برای اجرای طرح های عمرانی از دست می رفت اما با تلاش دولت سیزدهم قرار است این منابع برای استان های سردسیر به موقع و در فصل گرم سال انجام شود.

۴۹ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال مصوب

وی با اشاره به اینکه امسال اجرای طرح های عمرانی از منابع مختلف ملی و استانی ۴۹ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب دارد، گفت: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای اجرای طرح های مختلف به این استان تخصیص یافته است که امید می رود گامی موثر برای سرعت دادن به این طرح ها برداشته شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی درباره طرح های عمرانی مهم اجرا شده در دولت سیزدهم گفت: تسریع در تکمیل محور بجنورد- جنگل گلستان یکی از دستاوردهای این دولت است، در سال ۱۴۰۲ برای این محور یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و در سال جاری در مرحله اول یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

وی افزود: تکمیل سد گلمندره در شهرستان گرمه نیز از دیگر اقدامات ارزنده دولت سیزدهم است، این طرح پیش از این تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما با توجه ویژه مسوولان، تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

بهزادفر با اشاره به طرح انتقال پساب تصفیه خانه بجنورد به مجتمع پتروشیمی خراسان با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال، انتقال آب چاه های آهکی منطقه پلنگ دره به شهر بجنورد را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در این استان برشمرد.

بهزادفر درباره افزایش اعتبارات هزینه ای استان در قانون بودجه امسال نیز گفت: اعتبارات هزینه ای استانی نیز در قانون بودجه امسال با ۴۵ درصد افزایش به ۱۱ هزار میلیارد ریال رسیده است.

استان خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha