۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۲
کد خبر: 85501675
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۳ مرکز همسان‌گزینی ازدواج در سمنان فعال است

۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۲
کد خبر: 85501675
۳ مرکز همسان‌گزینی ازدواج در سمنان فعال است

سمنان - ایرنا - معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان سمنان گفت: سه مرکز تخصصی همسان‌گزینی ازدواج در ۲ شهرستان این استان فعال است و منعی برای افزایش این مراکز نیست.

احسان امینیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرکز تخصصی همسان‌گزینی ازدواج با مجوز رسمی وزارت ورزش و جوانان کشور و تاییدیه سازمان تبلیغات اسلامی در استان سمنان راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: ۲ مرکز تخصصی همسان‌گزینی ازدواج در سمنان و یک مرکز در دامغان در زمینه واسطه‌گری و معرفی افراد به یکدیگر برای ازدواج دایم از سال گذشته فعالیت دارند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان سمنان گفت: آسان‌سازی ازدواج و همسان یابی، در راستای گسترش فرهنگ ازدواج از طریق انتخاب صحیح با محوریت خانواده از اهداف و وظایف مراکز تخصصی همسان‌گزینی ازدواج است.

وی اضافه کرد: بررسی و تحلیل آمارها نشان می‌دهد با توجه به اینکه معرفی افراد به یکدیگر برای ازدواج دایم بر اساس تناسب‌های فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و رفتاری انجام می‌شود، ضریب اطمینان این ازدواج‌ها بالاست و کمتر در این ازدواج‌ها طلاق رخ داده است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان سمنان بیان کرد: متقاضیانی که به دنبال زوج مناسب برای ازدواج هستند، برای برخورداری از خدمات مراکز تخصصی همسان‌گزینی ازدواج می‌توانند به اداره ورزش و جوانان شهرستان خود مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکم ذی‌الحجه سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) روز ازدواج و از نوزدهم تا بیست و چهارم خرداد هفته ازدواج نامگذاری شده است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

شهرستان‌های سمنان و شاهرود هر یک بیش از ۲۰۰ هزار نفر، دامغان نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر، گرمسار ۸۰ هزار نفر، مهدیشهر ۵۰ هزار نفر، میامی ۴۰ هزار نفر، سرخه ۲۰ هزار نفر و آرادان ۱۵ هزار نفر جمعیت دارند.

۳۸ درصد جمعیت استان سمنان را جوانان تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha