همایش «جمعیت، ازدواج و فرزندآوری» با نگاهی به آسیب تک‌فرزندی در دامغان

سمنان - ایرنا - اولین همایش «خانواده، فرزندآوری و جوانی جمعیت» با تمرکز بر افزایش جمعیت و آسیب‌های تک‌فرزندی، به مدت ۲ روز و با حضور مسوولان، نویسندگان و صاحب‌نظران کشوری و با برگزاری نشست‌های ادبی وغرفه‌های تخصصی در دامغان برگزار شد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دامغان و دبیر همایش جوانی جمعیت دامغان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: همزمان با سالروز ازدواج امام علی (ع) و اسوه زنان عالم حضرت فاطمه زهرا (س)، اولین رویداد شهرستانی «جمعیت، ازدواج، و فرزندآوری» در روزهای ۲۰ و ۲۱ خرداد در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان به همت اعضای ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان برگزار شد.

حمیده خورزانی به هدف از برگزاری این رویداد اشاره کرد و گفت: این رویداد، به دنبال هماهنگی، ایجاد راهکارها و پیشنهادهای مناسب در زمینه جوانی جمعیت و فرزندخواهی بود.

وی بیان کرد: ایجاد پارک بازی کودک، مناسب سازی مکان‌هایی همچون بیمارستان برای کودکان با ایجاد محیط بازی، ایجاد طرح های مناسب در دکودک ها و برگزاری مداوم نشست های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، از برنامه های پیش رو است.

وی ادامه داد: آسیب‌های تک فرزندی، روش های نوین تشخیص و درمان ناباروری، چالش ها و راهکارهای کاهش سقط جنین و تکنیک های زایمان بی درد از محورهای این رویداد است.

این مسوول تصریح کرد: این رویداد ۲ روزه شامل برنامه‌های متنوع آموزشی، پژوهشی، نمایشی، ایجاد نمایشگاه، تجلیل و آیین رونمایی از کتاب و پوستر بود.

وی اضافه کرد: افتتاح مرکز شهرستانی موسسه مردمی نفس، افتتاح بخش ناباروری دامغان، رونمایی از همایش ملی داروسازی و جمعیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان و افتتاح غرفه ها، از جمله برنامه های این رویداد بود.

خورزانی افزود: عصر روز نخست رویداد، نشست ادبی کودک، فرهنگ و ادبیات با حضور علیرضا رعیت شاعر، منتقد ادبی و استاد دانشگاه و سخنرانی لیلا کفاش زاده کارشناس میراث فرهنگی و عضو شورای کتاب کودک همراه با شعرخوانی، قصه گویی و رونمایی کتاب در سالن حکیم منوچهری دامغانی برگزار شد.

وی ادامه داد: در اختتامیه این رویداد تجلیل از خانواده‌های باشکوه، تجلیل از کارکنان با شاخص فرزندآوری، اهدای ۱۰ کمک هزینه جهیزیه، تحویل قرارداد تحویل زمین به خانواده های دارای سه فرزند و بالاتر انجام شد.

وی افزود: در اختتامیه این همایش، از چهار نفر از خیران حوزه ازدواج، پنج نفر از کارگران دارای چهار فرزند، ۱۴ مامای بیمارستان ولایت، سه نفر از کارمندان دانشگاه دامغان و وفا میرابی نویسنده کتاب کودک تجلیل شد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دامغان و دبیر همایش جوانی جمعیت دامغان خاطرنشان کرد: برپایی بیش از ۳۰ غرفه‌ آموزشی، پژوهشی، غرفه خیریه رویای مادری، غرفه مرکز مردمی نفس، دستاوردهای ادارات و دانشگاه‌ها در زمینه جمعیت، تجهیزات پزشکی، صنایع دستی، کتاب کودک با حضور ناشران کشوری، در حاشیه این رویداد میزبان شرکت کنندگان در این همایش ۲ روزه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha