هشدار هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش‌بینی، بارش‌های رگباری از بعدازظهر شنبه برای استان پیش‌بینی می‌شود که در نتیجه آن احتمال وقوع آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

یاسر اشتاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: رگبار متناوب باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت توام با خیزش گردو خاک نیز برای استان از بعد از ظهر امروز پیش بینی می شود.

وی اظهار کرد: در نقاط مستعد نیز احتمال بارش تگرگ و هم چنین مه گرفتگی و کاهش دید دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: پیرو هشدار نارنجی صادر شده در روزهای گذشته توصیه می شود که دستگاههای خدمات رسان و عضو مدیریت بحران تمهیدات لازم را در این زمینه به کار گیرند و شهروندان نیز از تردد در ارتفاعات تا اطلاع ثانوی بپرهیزند.

وی با توصیه به دامداران هم گفت: توصیه می شود از چرای دام در ارتفاعات تا پایان فعالیت سامانه در منطقه خودداری کرده و به علت احتمال بروز صاعقه در دامنه کوه ها هم تردد نداشته باشند.

اشتاد با اشاره به اینکه دمای هوای استان نزولی است، افزود: در شبانه روز گذشته دمای شهرستان ارومیه حداکثر مثبت ۳۳ درجه سانتی گراد بود؛ پلدشت با ۳۷ درجه گرم ترین و تکاب با مثبت ۹ درجه سانتی گراد خنک ترین شهر استان بودند.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی با بارشهای متنوع در طی فصول مختلف سال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha