احتمال تشدید گردوغبار در هرمزگان/ مردم از تردد غیرضرور پرهیز کنند

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به وجود گرد و غبار در استان و امکان تشدید آن، از مردم خواست تا از تردد غیرضروری در خیابان‌ها پرهیز کنند.

به گزارش ایرنا، مهرداد حسن زاده شنبه شب در نشست فوق‌العاده کارگروه شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار در استان، با اشاره به وضعیت ناپایدار جوی و غالب شدن گرد و غبار در استان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه باید به صورت ویژه برای پاسخ به مخاطره گرد و غبار پای کار باشند و از همه ظرفیت‌ها برای اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم استفاده شود.

وی با تأکید بر صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و افزایش تند باد لحظه ای، افزود: پدیده گرد و غبار در ساعات عصرگاهی نیز وجود دارد و با تاریک شدن هوا و کاهش بیشتر دید رعایت نکات ایمنی در رانندگی شهری ضرورت دارد.

دبیر ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران هرمزگان ضمن تاکید بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی ادامه داد: در شرایط تشدید پدیده گرد غبار تقویت این پدیده به همراه مه صبحگاهی دور از انتظار نخواهد بود.ت

تداوم تندبادها و بارش‌های شدید لحظه‌ای در هرمزگان تا فردا

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به تمدید هشدار هواشناسی گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی و رصد فعالیت سامانه های جوی، هشدار سطح نارنجی که از عصر جمعه ۱۸ خردادماه صادر شده بود تا فردا یکشنبه تمدید و لازم است مردم استان همچنان نکات ایمنی و مراقبتی را رعایت کنند.

حسن زاده با اشاره به مشخصات قبلی اعلام شده برای این سامانه جوی، بر تقویت بارش های همرفتی در ارتفاعات استان تاکید داشته و افزود: تا فردا یکشنبه شاهد تداوم تندبادهای لحظه‌ای و بارش‌های شدید ناگهانی همراه با رعدوبرق، تگرگ و گردوخاک خواهیم بود.

وی بارش‌های شدید تگرگ در بشاگرد و سیرمند حاجی آباد را از اثرات این سامانه دانست و گفت:تا فردا همچنان تاکید بر رعایت نکات ایمنی در مناطق مرتفع بویژه در شهرستان بشاگرد است که ممکن است رگبار نسبت شدید باران همراه با رعد و برق و گاهی با تگرگ همچنین تندبادهای لحظه ای و گرد و خاک موقتی موجب غافلگیری و بروز حادثه شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، همچنان محافظت از محصولات کشاورزی و آبزی پروری، سازه‌های آبخیزداری و لایروبی کانال‌ها را مهم برشمرد و بیان کرد: باتوجه به افزایش تندبادهای لحظه ای در سواحل شرقی، بخش‌هایی از تنگه هرمز و دریای عمان، امکان محدودیت تردد دریایی وجود دارد و به دلیل پیش‌بینی بالا آمدن آب رودخانه های فصلی ،سیلابی شدن مسیل‌ها وجاری شدن روان آب‌ها، شهروندان لازم است از قرارگرفتن لحظه‌ای یا اتراق در بستر رودخانه‌ها و تردد در مسیر آبنماها به شدت خودداری کنند.

به گفته حسن‌زاده، چرای دام‌ها در دشت و دامنه کوه‌ها همچنین ورزش‌ها و تفریحات دریایی و فعالیت‌های کوهنوردی در بازه هشدار نارنجی هواشناسی باید به زمان دیگری موکول شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha