اذعان گزارشگر سازمان ملل به سوء استفاده رژیم صهیونیستی از اسرای خود در غزه

تهران- ایرنا- فرانچسکا آلبانیز گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین ضمن اذعان به اینکه رژیم صهیونیستی از اسرای خود در غزه برای تداوم جنایت‌هایش سوء استفاده می‌کند، گفت: اسرائیل با موضوع گروگان‌ها (اسرا)، به کشتار مردم غزه مشروعیت می‌بخشد.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، گزارشگر ویژه سازمان ملل با اظهار رضایت از آزادی چهار اسیر اسرائیلی آزاد شده، افزود: آزادی این چهار گروگان (اسیر) نباید به قیمت کشته شدن ۲۰۰ فلسطینی از جمله کودکان و زخمی شدن بیش از ۴۰۰ نفر از آنها تمام می‌شد.

آلبانیز در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: حمله سربازان در جریان عملیات النصیرات که به شکلی حیله‌گرانه در یکی از کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه مخفی شده بودند ثابت کرد که (رژیم) اسرائیل از مساله گروگان‌ها (اسرا) برای تداوم جنایت‌هایش در غزه سوء استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه اسرائیل از اسرای خود برای مشروعیت بخشیدن به کشتار، مجروح و معلول کردن، گرسنگی دادن و آسیب رساندن به فلسطینیان در غزه استفاده کرده است، خاطرنشان کرد: تل‌آویو حتی به بهانه گروگان‌های (اسرای) خود، خشونت علیه فلسطینیان ساکن در نقاط دیگر اراضی اشغالی را هم افزایش داده است.

اذعان گزارشگر سازمان ملل به سوء استفاده رژیم صهیونیستی از اسرای خود در غزه

آلبانیز در ادامه این پیام با بیان اینکه رژیم صهیونیستی می‌توانست هشت ماه پیش که اولین پیشنهاد آتش‌بس و تبادل اسرا روی میز گذاشته شد، همه آنها را زنده آزاد کند، یادآور شد: اما (رژیم) اسرائیل از پذیرش آن پیشنهاد آتش‌بس خودداری کرد چرا که مثل روز روشن است که از ابتدا قصد داشت به بهانه گروگان‌های (اسرای) خود دست به نسل‌کشی در غزه زده و به نابود کردن این منطقه و ساکنان آن ادامه دهد.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه قتل عام هولناکی را در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه صورت داد که بر اساس گزارش‌ها ۲۱۰ شهید و بیش از ۴۰۰ مجروح برجای گذاشت.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد پیشتر با اعلام اینکه «ما بسیار نگران ادامه تنش‌ها در امتداد مرزهای لبنان و اسرائیل هستیم»، ابراز امیدواری کرد که رژیم اسرائیل و حماس در پی طرح پیشنهادی صلح بایدن با یکدیگر توافق کنند.

بر اساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای جنگ اسرائیل در غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲) به ۳۶ هزار و ۷۳۱ نفر و شمار زخمی‌ها به ۸۳ هزار و ۶۸۰ نفر رسیده است.

واقعیت این است که رژیم صهیونیستی طی هشت ماه گذشته دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

این رژیم بدون هیچگونه دستاوردی قافیه را باخته و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha