شهد شیرین تولید در سفره کارگران یاسوجی + فیلم

یاسوج - ایرنا - رویکرد دولت سیزدهم در حمایت از تولید باعث شد در شهرک صنعتی ۲ یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد چرخ تولید دومین کارخانه قند به حرکت در بیایید و کام تلخ ۲۰ کارگر بیکار از نقاط روستایی و محروم این استان دوباره شیرین شود.

به گزارش ایرنا، کهگیلویه‌ و بویراحمد استانی پر ظرفیت در بخش های مختلف است که جوانان جویای کار زیادی دارد که نیاز به شغل دارند .

یکی از سیاست‌های کلی کشور و بخصوص دولت سیزدهم رونق تولید و وارد مدار کردن کارخانه‌های تولیدی غیر فعال و مستهلک بخصوص در مناطق محروم بوده است که بتواند دغدغه جوانان جویای کار را فراهم کند.

شهد شیرین تولید قند در سفره کارگران کهگیلویه و بویراحمد + فیلم

بیشتر بخوانید:

بازگشت واحد های راکد به ریل تولید؛ راهبرد دولت در کهگیلویه و بویراحمد

احیای ۵۲ واحد راکد؛کارکرد مثبت دولت سیزدهم در کهگیلویه و بویراحمد

احیای کارخانه‌ها که رویکرد مهم دولت سیزدهم برای بهبود معیشت مردم و حمایت از کارآفرینان بوده در شهرک صنعتی ۲ یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد به خوبی خود را نشان داد و زمینه اشتغالزایی ۲۰ جوان بیکار از نقاط محروم و دور دست این استان فراهم شد.

سرمایه‌گذار اهل کار، مدیر هوشمند و دارای دانش و توان و سیستم بانکی کارآمد در کنار نیروی کار کارخانه بزرگ قند یاسوج با قدمتی بالای ۵۰ ساله را پس از سال‌ها رکود احیا کرد.

شهد شیرین تولید قند در سفره کارگران کهگیلویه و بویراحمد + فیلم

با حرکت چرخ دنده‌های این کارخانه و حمایت بیشتر از سرمایه گذار علاوه بر افزایش اشتغالزایی توسعه اقتصای استان محروم کهگیلویه وبویراحمد شتاب بیشتری خواهد گرفت.

کارگران دومین واحد تولیدی قند یاسوج که زمینه اشتغالزایی آنها با حمایت دولت و سرمایه گذار بخش خصوصی فراهم شده از خوشحالی خود می گویند.

فیلم صحبت کارگران قند شاهین یاسوج

مدیر دومین کارخانه قند یاسوج (شاهین دنا) در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: در اوایل ۱۴۰۱ با هزینه خود بخشی از تجهیزت کارخانه تولید قند در شهرک صنعتی ۲ یاسوج خریداری شد.

شهد شیرین تولید قند در سفره کارگران کهگیلویه و بویراحمد + فیلم

علی بزرکار بیان کرد: با همکاری بانک صنعت و معدن ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید بخش از دستگاه‌های تولید قند در سال ۱۴۰۱ دریافت شد.

وی افزود: با توجه به قیمت زیاد تجهیزات این میزان تسهیلات جوابگوی خریداری و راه اندازی مجدد کارخانه قند شاهین دنا نبود.

بزرکار اظهارکرد: بعد از گذشته یکسال در سال ۱۴۰۲ با همکاری مسئولان و صندوق کارآفرینی امید استان ۶۰ میلیارد تسهیلات برای تکمیل تجهیزات کارخانه پرداخت شد.

وی ادامه داد: با این میزان تسهیلات تجهیزات تکمیلی کارخانه خریداری و برای تولید وارد چرخه شد.

بزرکار اضافه کرد: این کارخانه هم اکنون راه ندازی شده و روزانه هشت تا ۱۰ تن قند با کیفیت تولید می کند.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۰ کارگر از نقاط محروم و دورافتاده استان در این واحد تولیدی مشغول فعالیت هستند.

مدیر واحد تولیدی کارخانه شاهین دنای یاسوج کمبود مواد اولیه و نبود هزینه کافی سرمایه در گردش را از مشکلات این کارخانه دانست و گفت: برای تولید ۱۵ تن قند در روز ۶ میلیارد ریال هزینه نیاز است.

بزرکار هزینه تامین مواد اولیه در طول یک ماه تولید را بیش از یکصد میلیارد ریال اعلام کرد.

وی نبود انبار برای تولید و ذخیره سازی قندتولیدی را از دیگر مشکلات اساسی این واحد تولیدی دانست و گفت: احداث انبار نگهداری مواد اولیه علاوه بر افزایش تناژ تولید تعداد اشتغالزایی این کارخانه را به ۸۰ نفر افزایش خواهد داد.

وی تصریح کرد: با توجه به تامین زمین مکان ذخیره و اجرایی شدن بخشی از این طرح می طلبد مسئولان با ارائه تسهیلات زمینه تولید و اشتغالزاییی بیشتر این کارخانه را فراهم کنند.

شرکت قند شاهین دنا در ۱۴۰۰ تاسیس شد و در اواخر سال ۱۴۰۰ این کارخانه قند به عنوان کارخانه قند سرآبتاوه توسعه داده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha