۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۸
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85502729
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روحیه نظامیان تضعیف شده است/نافرمانی از دستورهای ارتش

تهران- ایرنا- یک رسانه صهیونیستی از اوضاع آشفته نظامیان رژیم اسرائیل در جبهه های جنگ در نوار غزه خبر داد و نوشت که تداوم جنگ به شدت روحیه نظامیان این رژیم را تضعیف کرده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» از روحیه درهم شکسته نظامیان صهیونیست در نوار غزه و نافرمانی آنها از دستورات نظامی خبر داد.

این رسانه به نقل از برخی از نظامیان رژیم صهیونیستی افزود که رزمندگان جنبش حماس از جنگ دست برنخواهند داشت.

هاآرتص ادامه داد: نبود اهداف روشن در جنگ سبب شده تا یگان های ذخیره و نظامی دچار فرسودگی شوند.

یکی از افسران ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به این رسانه اعلام کرد که نیروهای تیپ ۴۰۱ زرهی و گردان های پیاده مانند گفعاتی، ناحال و چتربازان که بار جنگ از هشت ماه قبل تاکنون روی دوش آنها است، به شدت درهم شکسته و دچار یاس و سردرگمی شده اند.

هاآرتص همچنین به شکایت نظامیان رژیم صهیونیستی از نابرابری میان نظامیان و عدم برنامه ریزی و فراخوانی نیروها بدون اطلاع قبلی به شکل متوالی، اشاره کرد.

این رسانه اضافه کرد: هنگامی که افسران ارشد برای تشویق و دادن روحیه به افسران ذخیره به جبهه می آیند در بهترین حالت مورد بی توجهی قرار می گیرند.

هاآرتص با اشاره به نافرمانی نظامیان صهیونیست نوشت که این افراد بارها اعتراف کرده اند که بی دلیل به سمت فلسطینیانی شلیک کرده اند که به مناطق تحت کنترل ارتش رژیم صهیونیستی نزدیک شده اند، بدون اینکه آنها خطری داشته باشند.

این رسانه افزود که نظامیان صهیونیست فلسطینیان را مجبور می کنند که قبل از ورود یگان های اسرائیلی به مناطق مشکوک، به این مکان ها وارد شوند.

این خبر در حالی منتشر می شود که تحلیلگران صهیونیست طی چند ماه گذشته با اذعان به ناتوانی ارتش رژیم اسرائیل در پیشبرد اهداف خود در جنگ علیه غزه، تاکید کردند که نظامیان این رژیم سردرگم شده اند.

یکی از تحلیلگران صهیونیست نیز خطرناکترین نبرد ارتش رژیم صهیونیستی را به جان هم افتادن کنونی ژنرال‌های این رژیم با یکدیگر دانست و افزود: اسرائیل در حال حاضر در چند جبهه درحال جنگ است. این جبهه ها شامل جبهه شمال با حزب الله و جبهه های نوار غزه، سوریه، کرانه باختری، عراق و یمن است.

«یوسی یهوشواع» تحلیلگر امور نظامی روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» گفت: خطرناکترین نبرد ارتش در حال حاضر درگیری جاری و داخلی میان ژنرال‌های ارتش اسرائیل است. ژنرال‌هایی که هر روز بر شمار آنها افزوده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha