۵۷ واحد علمی تربیتی در حوزه علمیه خواهران استان اصفهان فعال است

اصفهان- ایرنا- مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان گفت: ۵۷ واحد علمی تربیتی وابسته به این حوزه در سه مقطع آموزشی سطح ۲، سه و چهار در شهرستان‌های مختلف استان فعال است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام احمد عبداللهی‌نژاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در حوزه علمیه خواهران شهر اصفهان افزود: ۷۳۵ نفر سال گذشته در این واحدها پذیرش و جذب شدند.

وی ادامه داد: تعداد کل دانش‌آموختگان حوزه علمیه خواهران استان اصفهان سال گذشته در سطح یک و ۲ حدود ۲۳۰ نفر بود و برای ۳۸۳ نفر نیز در مقطع سطح سه و چهار مدرک صادر شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان تصریح کرد: این مرکز در سال ۱۴۰۲ توانست ۱۶ استاد در مقطع سطح ۲، چهار نفر سطح سه و یک نفر را در سطح چهار که معادل دکتراست جذب کند.

عبداللهی‌نژاد با اشاره به فراخوان جذب استادان سطح دو در حوزه علمیه خواهراناصفهان ویژه دانش‌آموختگان مقطع سطح سه و طلاب سطح چهار ساکن در استان اصفهان گفت: ۳۰۹ داوطلب تدریس و ۲۲۹ نفر حائز شرایط تدریس داریم که ۱۰ خرداد برای آنها آزمون نهایی برگزار شد.

وی، دروس فقه و اصول، تفسیر، تاریخ، علوم حدیث، منطق و فلسفه و نظام سیاسی اسلام را برخی از رشته‌های مورد نیاز فراخوان جذب استاد سطح دو برشمرد.

عبداللهی‌نژاد به برگزاری دوره های آموزشی و فرهنگی برای استادان و مبلغان اشاره کرد و افزود: دوره هایی مانند تربیت مربی ادیان، دشمن شناسی و طراحی سوال برای حدود ۲۰۰ نفر برگزار شده است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان پس از تهران بیشترین حوزه علمیه در کشور را دارد، تاکید کرد: حوزه علمیه خواهران اصفهان تنها مجموعه‌ای است که بانوان را با تحصیلات دوره راهنمایی و تا سقف ۴۰ سالگی پذیرش می‌کند و محدودیت‌های کمتری بابت حضور روزانه در کلاس‌های درس به نسبت حوزه علمیه برادران دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان بیان کرد: این مرکز چشم اندازی نیز برای افق ۱۴۱۴ به‌صورت کوتاه و بلند مدت تعریف کرده که مهمترین آن نقش موثر بانوان این مجموعه در جامعه است.

وی با اشاره به زمینه جذب دانش آموختگان حوزه علمیه در آموزش و پرورش و نیز دستگاه‌ قضایی به‌عنوان دادیار، تصریح کرد: جایگاه حوزه علمیه بانوان و نقش دانش‌آموختگان آن در برخی از بخش‌ها چندان جدی گرفته نشده است.

عبداللهی‌نژاد اظهار کرد: متقاضیان تحصیل در حوزه علمیه خواهران در سال تحصیلی جدید تا ۱۰ اردیبهشت مهلت ثبت نام داشتند و آزمون مربوطه ۳۱ تیر امسال برگزار می شود.

وی گفت: پذیرشی برای سطح پنج حوزه علمیه در زمان حاضر نداریم اما تدریس و فراگیری پایان ندارد و افراد می‌توانند تا درجه مرجعیت ادامه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha