۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85503216
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رفع گره‌های ترافیکی سنندج اولویت مدیران شهری باشد

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: رفع گره‌های ترافیکی سنندج و معضلات مربوط به آن، در اولویت کاری مدیران مرتبط به ویژه شهرداری باشد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح تکیه و چمن سنندج اظهار کرد: اجرای این پروژه در گشایش گره‌های ترافیکی موثر خواهد بود، لذا امیدواریم با همین همت پروژه‌های دیگر به ویژه گره‌های ترافیکی شهر سنندج که تبدیل به معضل شده است در اولویت قرار گیرد، ضمن اینکه ما نیز از محل اعتبارات دولتی به این حوزه کمک خواهیم کرد.

وی ضمن قدردانی از تلاش جهادی مجموعه مدیریت شهری سنندج، گفت: ۲۰۰ میلیاردریال از محل اعتبارات شهرستان سنندج برای اجرای پروژه تقاطع تکیه‌وچمن اختصاص یافته که تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال آن تخصیص پیدا کرده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه فرماندار سنندج در اعتبارات عمرانی ۱۴۰۳ نیز مبلغ تکمیلی پروژه را مصوب و ابلاغ خواهد کرد، از معاون هماهنگی امور عمرانی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان خواست در تخصیص‌ها همکاری لازم را داشته باشند تا پروژه در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی با قدردانی از شهردار و مجموعه شهرداری سنندج که پروژه‌های خوبی را در یک، سال اخیر اجرا و به بهره‌برداری رسانده‌اند، ابراز امیدواری کرد، با تلاش و کار جهادی و براساس برنامه‌ریزی انجام شده، شاهد اجرا و بهره‌برداری از پروژه تقاطع غیرهمسطح تکیه و چمن باشیم که می‌تواند در کاهش ترافیک تاثیرگذار باشد.

ضرورت ورود سرمایه‌گذاران به اجرای پروژه‌های عمران شهری در سنندج

رییس شورای اسلامی شهر سنندج نیز بر ضرورت ورود بخش خصوصی به اجرای پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری در این بخش تاکید کرد و گفت: از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی درخواست داریم در راستای آبادانی هرچه بیشتر شهر زیبای سنندج به پروژه‌های عمرانی ورود پیدا کنند.

رفع گره‌های ترافیکی سنندج اولویت مدیران شهری باشد

عزت رضایی به پروژه تقاطع غیرهمسطح تکیه و چمن سنندج اشاره کرد و گفت: این پروژه با هدف کاهش معضلات ترافیکی که امروز یکی از مطالبات جدی مردم است اجرا می‌شو و برنامه‌ریزی ۶ ماهه برای اجرای پروژه انجام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد، در سال‌جاری شاهد کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگتر در حوزه رفع مشکلات ترافیکی و خدمات‌رسانی هرچه بیشتر به شهروندان باشیم.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این آیین اظهارکرد: در گذشته پیش‌بینی‌های لازم برای توسعه شهر و افزایش ترافیک شهری انجام نگرفته است و هم اکنون اجرای رینگ‌ها می‌تواند بخش زیادی از ترافیک شهری را کم کنند.

بهروز ابراهیم آبادی افزود: با توجه به اینکه ۴۰ درصد از بار ترافیکی شهر سنندج روی رینگ آبیدر افتاده است برای کاهش این بار ناگزیر به استفاده از زیرگذر و روگذرها هستیم.

وی اضافه کرد: اجرای این پروژه‌ها سرعت رهاسازی ترافیک را بالا می‌برد اما از سوی دیگر ایجاد، تعمیر و نگهداری این روگذر و زیرگذرها بسیار زیاد است از این رو به نیابت از اعضای شورا انتظار داریم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مبالغی را به شهرداری اختصاص دهد

ابراهیم‌آبادی یادآور شد: در حال حاضر یکی از گره‌های ترافیکی اصلی شهر سنندج میدان بسیج است که اجرای پروژه‌های لازم در این محدوده در راستای کاهش ترافیک نیاز به نگاه ویژه مسئولان برای تخصیص و تامین اعتبارات دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha