۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85503237
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همگرایی رسانه‌ای لازمه ایجاد امید و نشاط اجتماعی است

سنندج- ایرنا- مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان گفت: انحصارگرایی آفت حوزه اطلاع رسانی است که باید از این شکل قدیمی فاصله گرفت و با همگرایی زمینه امید و نشاط اجتماعی را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی مرادی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: تعامل صدا و سیما با رسانه‌های استانی ضروری است و انحصار شکل گرفته در گذشته اشتباهی است که باید به همگرایی تبدیل شود.

بالا بردن سطح آگاهی و اطلاع رسانی خدمات نظام، دیگر پیامد همگرایی رسانه ای بود که وی با اشاره به آن ادامه داد: تعامل بین رسانه‌ای باید مبتنی بر احترام متقابل باشد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان تاکید کرد: امکانات خوبی در حوزه های مختلف در صداوسیما وجود دارد که حاضریم در اختیار رسانه‌های دیگر قرار دهیم.

مرادی با یادآوری اینکه کردستان در حوزه فرهنگی استان برخورداری است، افزود: کسب رتبه‌های برتر صدا و سیمای مرکز کردستان در حوزه‌های رادیو و تلویزیونی برخاسته از ماهیت فرهنگی و ظرفیت های فرهنگی استان است.

وی خواستار راه اندازی شورای عالی رسانه در استان با هدف بررسی موضوعات رسانه ای شد و ادامه داد: برای تهیه گزارش های کوتاه در حوزه انتخابات می شود طرح مشترک ارائه داد و صدا و سیما آماده است تا میزگردهای انتخاباتی خبرگزاری ها را پوشش دهد.

بازنشر اخبار و تولیدات رسانه ها و خبرگزاری های دیگر در صدا و سیما، استفاده از خبرنگاران رسانه های دیگر در اخبار و راه اندازی میزهای تخصصی از دیگر برنامه هایی بود که مدیرکل صداوسیما در جمع خبرنگاران استان به آن اشاره کرد.

مرادی با اشاره به بافت و ظرفیت های متفاوت کردستان گفت: رسانه ها می توانند در جهت دهی اخبار تاثیرگذار باشند و جریان سازی کنند.

وی از امکان راه اندازی خبرشبانگاهی در سیمای استان خبر داد و خواستار کمک و همکاری رسانه ها شد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان گفت: برای انجام برخی طرحها نیاز به ردیف های ملی و استانی نیست و می توان با بهره گیری از ظرفیت های داخلی بسیاری از اقدامات توسعه ای را جلو برد.

وی رسانه را رکن چهارم توسعه دانست و افزود: رسانه ها در بعد نظارتی بسیار تاثیرگذار هستند و می توانند به روند توسعه کمک کنند.

سرپرست معاونت خبر صداوسیمای مرکز کردستان هم در این نشست اظهار کرد: در حوزه انتخابات، تهیه گزارش های مردمی از بازخورد اخبار انتخاباتی در دستور کار است.

سهراب تازیکه با اشاره به شروع اطلاع رسانی از تمهیدات برگزاری انتخابات در کردستان، افزود: پخش زنده تمهیدات انتخابات ۸ تیر از بخش خبری صبحدم ( ۹ صبح) با حضور روسای ستادهای شهرستانی از جمله این برنامه هاست.

وی خواستار هم افزایی رسانه ها و تدوین پیوست های رسانه ای در بحث جریان سازی خبری شد.

معاون صدای صداوسیمای مرکز کردستان نیز با بیان اینکه رادیو کردستان روزانه ۱۴ ساعت برنامه زنده دارد، افزود: این رسانه، پر مخاطب‌ترین رادیوی کشور است و ۲ برابر رادیوهای دیگر مخاطب دارد که این موفقیتهای مرهون بکارگیری نیروهای بومی استان در برنامه هاست.

غلامرضا مطاعی افزود: ویژه برنامه یک ساعته برای انتخابات در نظر گرفته شده است.

معاون فضای مجازی صداوسیمای مرکز کردستان نیز خواستار همکاری رسانه های دیگر در بخشهای تولید محتوا و انتشار شد.

حسین مرادی ابراز امیدواری کرد دیگر رسانه های استان، تولیدات بخش انتخابات صدا و سیما را بازنشر دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha