ظرفیت فضای مجازی و نخبگانی به کمک ترویج فرهنگ کتابخوانی بیاید

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان آستارا گفت: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و بالابردن سرانه مطالعه شهرستان باید از تمام ظرفیت ها از جمله فضای مجازی، مسئولان و نخبگان بهره برد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا شهاب زاده روز یکشنبه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اظهارکرد: باید نهادهای فرهنگی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در شهرستان تمام تلاش خود را بکار بگیرند توسعه و ترویج مطالعه مهمترین راه توسعه فرهنگی است.

وی نشانه بارز یک انسان آگاه را انس با کتاب و مطالعه فراوان در تمامی زمینه ها دانست و افزود: به میزانی که انس و پیوند با کتاب ترویج یابد زمینه توسعه و رشد فردی و اجتماعی جامعه فراهم می شود.

وی خواستار برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی بصورت منظم و استفاده از کارشناسان صاحب نظر در این جلسات شد و بیان کرد: صرف برگزاری جلسات نمی تواند راهگشا باشد و راه کارهای عملی کارشناسی شده می تواند خروجی کار را بیشتر نماید.

شهاب‌زاده گفت: یکی از راهکارهای خوب در راستای خروجی بهتر در امر کتاب و کتابخوانی آن است که نحوه صحیح کتابخوانی در کتابخانه ها آموزش داده شود.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آستارا تاکید کرد: همه باید با ایجاد ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در راستای افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کنیم.

فرماندار آستارا خاطرنشان کرد: افزایش سرانه مطالعه و کتاب همواره یکی از دغدغه‌های رهبرفرزانه انقلاب بوده است که با تلاش مسئولان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه باید محقق گردد.

شهاب زاده اظهار کرد: حمایت از کتابخانه ها و توجه به گسترش فرهنگ کتابخوانی از اولویت های ماست و این مهم بطور جدی پیگیری خواهد شد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان هم در این جلسه گفت: در دولت سیزدهم توجه بیشتری نسبت به توسعه زیرساخت های مطالعه و کتاب در مناطق مختلف شده است و نسبت به گذشته در حوزه فرهنگ کتابخوانی پیشرفت های مطلوبی حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و زیربنای آن آگاهی و پایه آگاهی، کتاب است، خواستار رفع مسائل و مشکلات کتابخانه ها با عزم و اراده جدی مسئولان شد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا ادامه داد: یکی از مهمترین جلساتی که می توان به برنامه ریزی فرهنگی در ابعاد مختلف برای رفع معضلات اجتماعی پرداخت، جلسات کتابخانه های عمومی است که انتظار می رود در این راستا اعضای جلسه راهکارهای عملی خوبی برای ترویج کتابخوانی ارائه دهند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha