۳۰ درصد مقالات علوم پزشکی مربوط به داروسازی است

تهران - ایرنا - دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۳۰ درصد مقالات علوم پزشکی را مربوط به رشته داروسازی دانست و اعلام کرد: ۱۲ هزار دانشجوی داروسازی در دانشکده های داروسازی کشور مشغول به تحصیل هستند و ۱۱۴۰ دانشجو نیز در رشته های تخصصی و دستیاری داروسازی تحصیل می کنند.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، بهرام دارایی در اجلاس معاونان آموزشی وزارت بهداشت که روز یکشنبه در تالار شهید سلیمانی ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: ماموریت محور کردن دانشکده‌های داروسازی از برنامه‌های وزارت بهداشت است که حول سه محورِ، ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی دانشکده‌های قطب به دانشکده‌های تازه تاسیس، تقسیم بندی دانشکده‌ها بر اساس توانمندی‌ها و تجهیزات و ماموریت های ویژه به دانشکده‌ها در عرصه ادغام یافته آموزش، انجام می‌شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین معاونت‌های آموزش، تحقیقات و فناوری و سازمان غذا و دارو، اظهار داشت: فراهم کردن شرایط استفاده از حداکثر ظرفیت ممکن برای آموزش دانشجویان دوره دکتری حرفه‌ای و تخصصی داروسازی در حوزه‌های محصولات سلامت محور و نیز فراهم سازی زمینه مناسب استفاده از حداکثر ظرفیت ممکن و ایجاد امکان حضور و آموزش در قالب عقد تفاهم نامه از سوی معاونت تحقیقات و فناوری با مراکز تحقیقاتی، از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت در پایان از بازنگری برنامه درسی داروسازی عمومی خبر داد و گفت: سند توانمندی های دانش آموختگان دوره دکتری حرفه ای داروسازی نیز تدوین شده است.

شاخص های دهگانه پایش عملکرد ۱۴۰۳ «برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری آموزش پزشکی»

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شاخص های دهگانه پایش عملکرد ۱۴۰۳ «برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری آموزش پزشکی» به تفکیک کارگروه های کشوری و کلان مناطق آمایشی اجرا شده توسط ۱۰ کلان منطقه کشور را تشریح کرد.

غلامرضا حسن زاده در این اجلاس گفت: اخلاق پزشکی، سلامت معنوی و تعهد حرفه ای، مرجعیت علمی و آینده نگاری، پاسخگویی اجتماعی و عدالت آموزشی، همگرایی در تعالی علوم و فناوری پیشرفته، توسعه آموزش و فناوری های نوین یادگیری، بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی، اقتصاد آموزش، کارآفرینی و کسب و کارهای دانش بینان، مدیریت جامع کیفیت در آموزش علوم پزشکی و نظام اعتباربخشی ملی و استانداردهای آموزشی، شاخص های دهگانه این پایش هستند.

وی با بیان این که کلان مناطق ۵ و ۷ امتیاز ۹۲، کلان مناطق ۲ و ۹ امتیاز ۹۰ و کلان مناطق ۱، ۳، ۸ و ۱۰ از این پایش در سال ۱۴۰۲ امنیاز ۸۸ گرفتند، افزود: برای سال ۱۴۰۳ نیز نماگرهای کلان شامل بهبود شاخص های هر یک از کارگروه های ۱۰ گانه برنامه به نسبت سال ۱۴۰۲ معادل ۳۰ درصد، تعداد پروژه های حل مساله مصوب کارگروه های ۱۰ گانه بر اساس نیازهای ملی و محلی معادل ۳۰ درصد و پیشرفت پروژه های حل مساله هریک از کارگروه های ۱۰ گانه برنامه نیز معادل ۴۰ درصد اعمال خواهد شد.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت در پایان از تشکیل کارگروه ارزیابی صلاحیت پذیرش و آموزش دانشجویان بین الملل در معاونت آموزشی و ابلاغ شناسنامه پروژه های حل مساله به دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha