طرح دانشگاه رازی کرمانشاه در اتحادیه جهانی ارتباطات پروژه برگزیده انتخاب شد

کرمانشاه- ایرنا- روابط عمومی دانشگاه رازی کرمانشاه از انتخاب طرح پنجره واحد هوشمند خدمات دانشگاهی این دانشگاه در بخش الکترونیکی در اتحادیه جهانی ارتباطات (ITU) خبر داد و اعلام کرد: این طرح در اجلاسیه سران جامعه اطلاعاتی سال ۲۰۲۴ شهر «ژنو» سوئیس به عنوان پروژه برگزیده انتخاب شده است و «محمد خوانساری» رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران به خاطر آن در این اجلاسیه مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا؛ روابط عمومی دانشگاه رازی کرمانشاه عنوان کرد: بیش از ۴۹۰ سامانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور به پروژه پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی که دانشگاه رازی کرمانشاه آن را پیاده سازی و اجرا کرده متصل است که با هدف یکپارچه‌سازی الکترونیکی ارائه خدمات دانشگاهی از طریق (my.gov.ir) در دسترس قرار دارد.

وزیر علوم از رییس و دانشمند دانشگاه رازی کرمانشاه قدردانی کرد

روابط عمومی دانشگاه رازی کرمانشاه همچنین اعلام کرد از قدردانی" محمدعلی زلفی‌گل" وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و «محمد خوانساری» رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور، از «محمدنبی احمدی» رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه و همچنین تلاش‌های دکتر فرهاد مردوخی مجری طرح پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی به پاس این افتخارآفرینی و موفقیت ارزشمند خبر داد و ابراز امیداوری کرد این پروژه زیرساخت های تبادل و تعامل داده بین ذینفعان آموزش عالی کشور برای تولید سامانه‌های نرم افزاری توسط دانشگاه رازی کرمانشاه ادامه یابد.

پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی به نشانی https://usw.msrt.ir در دسترس عموم قرار دارد.

اجلاس جهانی انجمن جامعه اطلاعاتی (WSIS ۲۰۲۴) با شعار «جوامع اطلاعاتی و دانش‌بنیان در جهت اهداف توسعه پایدار» بزرگترین گردهمایی جهانی سالانه در خصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت توسعه جوامع محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ دانشگاه رازی کرمانشاه از وجود ۴۶۲ عضو هیات علمی آموزشی و پژوهشی برخوردار است که از این تعداد هشت استادیار، ۲۳۵ دانشیار، ۱۷۰ استاد، ۴۳ هیات علمی پژوهشی و ۶ نفر آموزشی و پژوهشی است.

گفتنی است در حال حاضر دانشگاه رازی کرمانشاه با ۱۷ دانشکده؛ ۱۱ هزار و ۲۸۶ دانشجو دارد که از این تعداد هفت هزار و ۵۳۵ دانشجوی کارشناسی، ۲ هزار و ۵۰۹ دانشجو ارشد، ۹۵۴ دانشجوی دکترای عمومی و ۲۸۸ دانشجوی دکتری تخصصی با ۲۵۷ رشته تحصیلی و ۵۴ گروه آموزشی است.

دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا» آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه، با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.

با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha