موافقت شورای شهر کرمان برای خواهرخواندگی با نیژنی روسیه
نشست شورای اسلامی شهر کرمان

کرمان - ایرنا - مصوبات متعددی در یکصدو پنجاه و پنجمین نشست علنی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد که پیشنهاد پیگیری خواهر خواندگی کرمان با شهر نیژنی روسیه و افزایش ۲۰ درصدی قیمت قبور صالحین آرامستان صاحب الزمان(عج) از مهمترین آنها بود.

به گزارش ایرنا، سفر هیاتی از شهرداری و شورای شهر کرمان به رویداد بریکس در شهر نیژنی نووگورود روسیه در نشست علنی روز دوشنبه شورای اسلامی شهر کرمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا خواهر خواندگی شهر کرمان با این شهر پیگیری شود، اگرچه این با مخالفت رییس شورا همراه بود اما در نهایت مورد تصویب قرار گرفت.

خواهر خواندگی نیژنی روسیه با کرمان

شورای شهر با خواهر خواندگی کرمان با نیژنی روسیه مواففت کرد
گنبد جبلیه کرمان

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کرمان در این نشست گفت: در رویداد بریکس کشور روسیه برای حضور نمایندگان کلان شهرها شرایطی فراهم شده است و بحث خواهر خواندگی بین کرمان و شهر نیژنی این کشور نیز در دستور کار قرار دارد.

محمود بابایی تصریح کرد: کرمان به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام شناخته می شود و از ۷۰ کشور جهان به زیارت می آیند و لازم است که کرمان و محصولاتش معرفی شوند و رویداد بریکس زمان مناسبی است.

آورده را بررسی کنید

رییس شورای شهر کرمان بیان کرد: باید ببینیم خواهر خواندگی یکی از شهرهای روسیه برای شهر کرمان و شهرداری این شهر چه آورده ای دارد، خواهر خواندگی برای زمانی است که ۲ شهر شباهت های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی داشته باشند و بخواهند همکاری کنند.

علی نادری افزود: به نظر من این طور مسائل وقت و هزینه تلف کردن است و نباید منابع شهرداری هزینه چنین سفرهایی شود.

مبادلات نیز رونق می گیرد

شهردار کرمان نیز در این زمینه گفت: در پی خواهر خواندگی مبادلات بین شهرها برگزار می شود و این موضوع در دنیا مرسوم است؛ باید از روش های سنتی در حوزه هایی مانند سرمایه گذاری یا گردشگری فاصله گرفت.

محسن تویسرکانی تاکید کرد: کارگروهی در این زمینه تشکیل شده و یکی از هنرهای شهرداری ها شناساندن شهرها به جامعه بین الملل است که کرمان را باید با همه ظرفیت هایش به دنیا بشناسانیم.

وی اظهار داشت: وقتی خواهر خواندگی بین ۲ شهر انجام شود، در حوادث و اتفاقات تبادل اطلاعات و همکاری بین این ۲ شهر صورت می پذیرد.

افزایش ۲۰ درصدی قیمت قبور آرامستان صاحب الزمان(عج)

شورای شهر با خواهر خواندگی کرمان با نیژنی روسیه مواففت کرد
آرامستان صالحین صاحب الزمان(عج) کرمان

همچنین در این نشست بحث مجوز دفن در بوستان صالحین آرامستان صاحب الزمان مطرح و با پیشنهاد شهرداری به منظور صدور مجوز دفن ۲۹۵ صورت قبر ۲ طبقه با ۲۰ درصد افزایش نسبت به مبلغ سال قبل موافقت شد.

سید محمد موسوی عضو شورای اسلامی شهر کرمان گفت: در بحث واگذاری قبور آرامستان مسجد صاحب الزمان(عج)، شهرداری قیمتی با کارشناسی پیشنهاد داد که در کمیسیون مربوطه رای نیاورد و قرار شد قبور با ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به متقاضیان واگذار شود.

وی تاکید کرد: افزایش ۲۰ درصدی قیمت نسبت به سال قبل شامل باقی مانده صورت های قبر در آرامستان صاحب الزمان(عج) نیز می شود.

رییس شورای شهر کرمان نیز با اشاره به کارشناسی رسمی افزایش مبلغ فروش قبور اظهار داشت: چون نظر کارشناسی رسمی دادگستری بر قیمت جدید بوده است شورا نمی تواند تغییری در قیمت قبور ایجاد کند، اگر در قیمت گذاری اعتراضی وجود دارد باید از کارشناسی جدید استفاده شود.

اعتراض به افزایش قیمت

فتح الله مویدی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای کرمان گفت: نسبت به کارشناسی افزایش قیمت قبور اعتراض داریم و این قیمت گزاف نباید تعیین شود؛ ما باید ببینیم در ازای دریافت این هزینه چه خدماتی می دهیم.

ساماندهی سوخت خودروهای باری دیزل کرمان

مصوبه دیگر نشست شورای اسلامی شهر کرمان در خصوص بهره برداری از نرم افزار ساماندهی خودروهای بار و مسافر دیزل درون شهری توسط شرکت خصوصی بود که با توجه به اهمیت موضوع با رای اکثریت اعضای شورا، با کلیت پیشنهاد شهرداری موافقت شد.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان با اشاره به ابهام قرارداد با بخش خصوصی بیان کرد: فرایند ترک تشریفات چرا باید با یک شرکت خاص توسط شهرداری انجام شود در حالی که مجموعه شرکت فرآوده های نفتی در این رابطه ساز و کار مشخص خود را دارد.

محمد امینی‌زاده تاکید کرد: باید صلاحیت شرکت، نحوه قرارداد، پرداخت هزینه و بار مالی آن برای شورا مشخص شود.

شهردار کرمان هم گفت: طراحی این نرم افزار به صورت ترک تشریفات نیست و این نرم افزار توسط شهرداری خریداری می شود که شهرداری با این نرم افزار می تواند کارکرد هر خودرو را مشخص کند تا تخصیص سهمیه سوخت به چه میزان باشد.

تویسرکانی خاطر نشان کرد: اگر شهرداری به کارکرد خودروهایی با سوخت دیزلی دسترسی نداشته باشد، امکان ارائه خدمات به آنها در حوزه سوخت ممکن نیست.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای شهر کرمان در این خصوص گفت: سیستم های قبلی تعیین کارکرد میزان خودروهای عمومی کارایی نداشت و سیستم هایی که شهرهای دیگر بکار برده بودند را بررسی کردیم.

حسین چناریان ادامه داد: نرم افزار توسط بخش خصوصی راه اندازی می شود، کارایی دارد و با درآمدزایی، هزینه های آن توسط شهرداری تامین می شود.

پروژه هتل بام کرمان شفاف سازی شود

شورای شهر با خواهر خواندگی کرمان با نیژنی روسیه مواففت کرد
بام کرمان

اما در بخش دیگر جلسه، عشرت کردستانی عضو شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به پروژه در دست احداث هتل بام کرمان گفت: سه هکتار در بام کرمان به شرکت سرمایه گذار واگذار اما به گواهی تصاویر ماهواره ای ۱۵ هکتار توسط این موسسه تصرف شده است.

وی بیان کرد: جای سوال دارد که چرا ۱۲ هکتار بیشتر بدون سر و صدا به موسسه خصوصی واگذار شده و شورای شهر بدون اطلاع بوده است که مصداق زمین خواری و کوه خواری بوده و خواستار شفاف سازی هستیم.

به گزارش ایرنا در یکصد و پنجاه و پنجمین نشست شورای شهر کرمان مصوب شد بوستان ورودی شهرداری به نام شهدای شهرداری نامگذاری و همچنین با فهرست پیشنهادی شهرداری در جلسه کمیته نامگذاری مورخ ۹ خردادماه سال ۱۴۰۳ به نام شهدای معزز حادثه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ موافقت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha